در مورد عوارض مصرف گیاه گشنیز و خواص آن در طب سنتی

در مورد عوارض مصرف گیاه گشنیز و خواص آن در طب سنتی در سایت جسارت

گشنیز و خواص آن ,گشنیز خواص آن,خواص گشنیز و مضرات آن,خواص گشنیز وطبع آن,گشنیز در طب سنتی,خواص گشنیز در طب سنتی,آش گشنیز در طب سنتی,گشنیز و طب سنتی,خواص گشنیز طب سنتی,آش گشنیز طب سنتی,سوپ گشنیز طب سنتی,گشنیز طب سنتی

در مورد عوارض مصرف گیاه گشنیز و خواص آن در طب سنتی

گشنیز و خواص آن , گشنیز خواص آن , خواص گشنیز و مضرات آن , خواص گشنیز وطبع آن

در این مطلب از سایت جسارت به خواص استفاده از خرما و فشار خون را کاهش دادن می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

دم کرده تخم گشنیز از سیلان منی جلوگیری می‎کند. مقدار خوراک تخم گشنیز 2 تا 6 گرم در 100 سی‎سی آب است. زیادخوردن گشنیز فراموشی و اختلال حواس ایجاد می‎کند. خوردن زیاد گشنیز باعث ضعف نیروی جنسی و تقلیل و کم‎شدن اسپرم می‎شود. کسانی که تنگی نفس دارند گشنیز برای آن‎ها خوب نیست. تخم گشنیز قاعده‎آور است به صورت دم کرده میل شود. گشنیز مقوی مغز است. سعی کنید شب‎ها زیاد گشنیز نخورید چون باعث می‎شود خواب‎های پریشان ببینید.

گشنیز و خواص آن

سبزی گشنیز که به طور معمول و حتی روزانه در آشپزی از آن استفاده می‌کنیم، خواص بسیار زیادی دارد و بعنوان دوای معده و بهبود دهنده عمل گوارش و هضم شناخته شده است. متخصصان علوم پزشکی و تغذیه در کانادا می‌گویند افزودن یک یا دو قاشق چایخوری آب گشنیز به مخلوط شیر تازه، یک ترکیب عالی برای درمان حالت تهوع و اسهال خونی است. گشنیز خشک نیز به درمان اسهال کمک می‌کند.

خوردن زیاد گشنیز باعث لکنت زبان می‎شود. تخم گشنیز محرک اشتها و محلل غذا است به صورت دم کرده میل شود. تخم گشنیز ضدکرم و از رشد آن در معده جلوگیری می‎کند. برای شب کوری آب گشنیز را با گلاب مخلوط کرده به چشم بمالید. برای خارش پوست آب گشنیز را با عرق کاسنی مخلوط کرده به پوست بمالید. برای سوزش و سختی ادرار آب گشنیز 4 قاشق همراه یک لیوان عرق خارخاسک یا خارشتری استفاده شود. برای شب ادراری کمی گشنیز همراه شکر میل شود.

گشنیز خواص آن

گشنیز همچنین برای زنان به ویژه آنهایی که در دوره عادت ماهانه دچار خونریزی شدید می‌شوند، مفید است. برای استفاده از این خاصیت درمانی گشنیز می‌توانید شش گرم از دانه آن را در۵۰۰ میلی گرم آب بجوشانید و پس از افزودن شکر به آن، این مخلوط را به صورت گرم استفاده کنید. علاوه بر این، گشنیز برای کسانی که دچار مشکلات آرتریتی (التهاب مفصلی) هستند سودمند است چون این سبزی خواص ضد التهابی بسیاری دارد.

در مورد عوارض مصرف گیاه گشنیز و خواص آن در طب سنتی

گشنیز و خواص آن , گشنیز خواص آن , خواص گشنیز و مضرات آن , خواص گشنیز وطبع آن

برای اوره خون یک قاشق چای‎خوری تخم گشنیز با یک سوم استکان آبغوره خیسانده سپس مخلوط با آب میل شود. برای سوءهاضمه و نفخ از دم کرده تخم گشنیز استفاده شود. برای سینوزیت 5 گرم تخم گشنیز در 300 سی‎سی آب جوشانده صاف نموده استنشاق نمایید. جهت درمان ورم رگ بیضه گشنیز تازه + عسل + روغن زیتون مخلوط نموده به صورت ضماد بگذارید. برای درمان اگزما آش آبغوره که در آن گشنیز و برگ چغندر باشد مؤثر است. برای تشنج 5 گرم گشنیز در 150 سی‎سی آب دم کرده به 3 نوبت بنوشید. برای برطرف شدن خارش چشم یک قطره آب گشنیز با احتیاط در چشم بچکانید. برای دیفتری آب گشنیز + آبغوره مخلوط کرده غرغره کنید بهتر است بیمار حتماً نزد پزشک برود.

خواص گشنیز و مضرات آن

برای این منظور نیز کافی است دانه‌های گشنیز خاکی را با آب بجوشانید و این مخلوط را بنوشید. از سوی دیگر گشنیز بعنوان سبزی کاهش دهنده قند خون شناخته شده است و این کار را با تحریک ترشح انسولین انجام می‌دهد. این تاثیر به حدی است که آن را گیاه ضد دیابت نیز می‌نامند.

برای برفک دهان آب گشنیز را مزمزه کنید. برای مخملک آب گشنیز + آب هندوانه + شیرخشت مخلوط کرده سه روز اول روزی 3 قاشق بخورند. برای تورم زبان گشنیز را بجوید. برای درمان خارش بدن، مقعد و رحم، آب گشنیز را با آرد به صورت ضماد بگذارید. برای درمان ضربان چشم و پرش پلک گشنیز را با شیر دختر مخلوط کرده به صورت ضماد بگذارید.

خواص گشنیز وطبع آن

گشنیز در عین حال با پایین آوردن میزان کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول خوب در خون به سلامت قلب کمک می‌کند. این سبزی برای پوست نیز بسیار مفید است. مخلوط آب گشنیز با پودر زردچوبه به درمان جوش‌های پوستی و جوشهای سرسیاه کمک می‌کند.

گشنیز و خواص آن