مضرات و خواص درمانی همراه با طریقه مصرف هلیله سیاه در طب سنتی

هلیله سیاه,هلیله سیاه به انگلیسی,هلیله سیاه و سفیدی مو,هلیله سیاه خواص,هلیله سیاه عوارض,هلیله سیاه و لاغری,هلیله سیاه برای لاغری,هلیله سیاه,هلیله سیاه مو,هلیله سیاه و بارداری,هلیله سیاه به زبان انگلیسی,هلیله سیاه و سفیدی مو,هلیله سیاه و رفع سفیدی مو,هلیله سیاه و درمان سفیدی مو,هلیله سیاه سفیدی مو,هلیله سیاه برای سفیدی مو,هلیله سیاه رفع سفیدی مو,هلیله سیاه درمان سفیدی مو,هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو,هلیله سیاه برای درمان سفیدی مو,هلیله سیاه خواص و عوارض,هلیله سیاه خواص,هلیله سیاه خواص درمانی,هلیله سیاه و خواص آن,هلیله سیاه چه خواصی دارد,خواص هلیله سیاه برای مو,خواص هلیله سیاه برای لاغری,خواص هلیله سیاه برای چشم,خواص هلیله سیاه برای پوست,خواص هلیله سیاه برای سفیدی مو,هلیله سیاه و عوارض آن,عوارض هلیله سیاه چیست,عوارض هلیله سیاه در بارداری,هلیله سیاه لاغری,هلیله سیاه و لاغری شکم,هلیله سیاه برای لاغری شکم,مصرف هلیله سیاه برای لاغری,ایا هلیله سیاه برای لاغری مفید است,هلیله سیاه چیست؟,هلیله سیاه مو,هلیله سیاه موی سفید,هلیله سیاه موارد مصرف,هلیله سیاه برای مو,هلیله سیاه وسفیدی مو,هلیله سیاه و مو,هلیله سیاه ریزش مو,هلیله سیاه بارداری

هلیله سیاه , هلیله سیاه به انگلیسی , هلیله سیاه و سفیدی مو , هلیله سیاه خواص

در این مطلب از سایت جسارت با مضرات و خواص درمانی همراه با طریقه مصرف هلیله سیاه در طب سنتی بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

یک مسهل قوی برای کسانی که یبوست دارند هلیله سیاه، آمله، سیاه دانه از هر کدام ۱۰ گرم کوبیده سپس هر شب ۳ گرم و صبح ۳ گرم میل شود در صورت احساس گرماکردن به خاطر گرم بودنش عرق کاسنی میل شود.

هلیله سیاه

درخت  آن  تقریبا طولش سه الی چهار متر  است در آغاز بهار برگ می دهد برگ های آن بیضی کشیده نوک تیزاست. این درخت پر شاخه برگ ها به رنگ سبز تیره شامل دم برگی که تا روی  برگ صاف پشت برگ اندکی کرک دار خاکستری در اوایل اردیبهشت گل می کندگل های آن کوچک پنج پر نازک به رنگ صورتی مایل به سفید به صورت خوشه ای این گل ها تا اوایل خرداد پرشاخه ها دوام دارند بعد تبدیل به میوه می شوند میوه آن اندکی دراز و نوک تیز اول به رنگ سبز به مرور تبدیل به قرمز می گردد در آخر مرداد ماه به طور کامل می رسد تغییر رنگ می دهد همه قهوه ای سیر مایل به سیاه آن را در اوایل شهریور از درخت می چینند در آفتاب پهن می کنند تا خشک شود در اثر خشک شدن به طور کلی تغییر رنگ می دهد به رنگ سیاه تبدیل می گردد آماده برای بازار صادرات می شود بهترین نوع آن بی دانه سفت بدون پوسیدگی کوچک با رنگ سیاه می باشد این درخت بومی هندوستان است اما در بنگلادش و پاکستان هم وجود دارد . هلیله سیاه طبیعت گرم و خشک دارد 

هلیله سیاه , هلیله سیاه به انگلیسی , هلیله سیاه و سفیدی مو , هلیله سیاه خواص

حضرت رسول(ص) فرموده‌اند: هلیله سیاه از درختان بهشتی است و بر شما باد از آن استفاده کنید زیرا در آن شفای بسیار است.

هلیله سیاه به انگلیسی

خواص درمانی و روش مصرف

تقویت معده : کوبیده سه گرم آن که خوب نرم شده باشد بلکه باید آن را مانند دانه گندم بلغور شود برای هرگونه ناراحتی معده به مدت سه روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری آن را روی زبان ریخته روی آن مقداری آب گرم میل گردد . تقویت چشم : برای تقویت نور چشم آن را کوبیده به مدت سه الی چهار هفته هر صبح قبل از طلوع آفتاب ناشتا یک قاشق مربا خوری سر پر آن را در دهان ریخته بلافاصله روی آن آب میل کنید . تقویت کبد : برای تقویت کبد یک قاشق سوپ خوری نرم شده آن را در یک پیاله کوچک ماست خوری حل کرده بعد از هر غذای ظهر و شب میل کنید مدت مصرف ده روز در صورت تمایل انجام پذیرد . جلوگیری از سفیدی مو : چنانچه دچار سفیدی مو در سر هستید می بایست به مدت یک سال الی یک و نیم سال هر شب نیم ساعت بعد از هر غذا یک قاشق کوبیده آن را در دهان بریزید بعد آب میل کنید به طور حتم جواب قطعی می باشد .

هلیله سیاه , هلیله سیاه به انگلیسی , هلیله سیاه و سفیدی مو , هلیله سیاه خواص

نام‌های دیگر آن: اهلیج، هلج، هلیله کابلی، هلیله سبز، هلیله زیره ای، هلیله جوی، هلیله هندی، هلیله چینی و هلیله اصفر می‌باشد.

هلیله سیاه و سفیدی مو

یبوست : یبوست های مزمن دائم را می توانید با مصرف چهل شب بدون وقفه بر طرف کنید برای این منظور باید هلیله سیاه ریز و سفت را تمیز کرده دویست گرم آن را کوبیده بعد هر شب به مدت چهل شب پنج گرم آن را روی زبان بریزید بالای آن آب میل کنید اگر درست و بدون وقفه اجرا شود نتیجه حتمی خواهد بود . اسهال : برای بند آوردن اسهال  آن را کمی برشته کنید آنطور که سوخته شود سپس کوبیده یک قاشق سوپ خوری روی زبان ریخته روی آن آب گرم میل کنید . بوی بد دهان : چنانچه بد بوئی دهان دارید و نتوانسته ایدآن را علاج کنید می توانید به طور دائم یک دانه کوچک هلیله در دهان بمکید به مدت یک هفته . کوچک کردن شکم : برای کوچک کردن شکم باید به مدت چهل شب هر شب یک عدد هلیله را نیم کوب کرده دستور مصرف شب اول یک عدد شب های بعد یک عدد اضافه شود تا روز چهلم می شود چهل عدد بعد از شب چهلم یک عدد کم شد و تا آنکه بر گردید به یک عدد . شفا از آن شماست.

هلیله سیاه