فروشگاه صفرعلی

فروشگاه صفرعلی

فروشگاه صفرعلی

فروشگاه صفرعلی

فروشگاه صفرعلی

۶۴ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

علائم التهاب فاشیای کف پا

سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۳۴ ق.ظ

علائم التهاب فاشیای کف پا

التهاب کف پا ,التهاب کف پا,التهاب کف پا درمان,التهاب کف پاها,التهاب کف پا از چیست,التهاب پاشنه پا,التهاب تاندون کف پا,علت التهاب کف پا,التهاب فاسیای کف پا,التهاب غلاف کف پا,التهاب کف پا چیست,التهاب نیام کف پایی,درمان التهاب کف پا,درمان التهاب تاندون کف پا,درمان التهاب فاشیای کف پا

التهاب کف پا

توضیحاتی در مورد التهاب کف پا

هرکدام از پاها شامل 26 استخوان است که دوقسمت کمانی را تشکیل داده است کمان طولی که در راستای پا وکمان عرضی که درعرض پا قرارگرفته است استخوان های ناحیه کف پا در ابتدا بوسیله یک قالب و بوسیله رشته های فیبری که به عنوان لیگامان شناخته شده است به یکدیگر متصل شده اند ماهیچه های پا که بافت های سخت و محکمی است و به عنوان ماهیچه های کف پا شناخته شده است دومین ناحیه ای است که از پا نگهداری و پشتیبانی می کند. همچنین وسایل کمک درمانی مانند پدهایی برای کف پا وجود دارد که می تواند از وارد شدن فشار روی کف پا جلوگیری کند و نقش ضربه گیر را ایفا کند. درد کف پا معمولا بر اثر عملکرد اشتباه یا واکنش هر کدام از ساختارهای کف پا ایجاد میشود. با پیشرفت های کنونی درمان درد کف پا بسته به دلیل و علل آن امکان پذیر است. گاهی ورزش های کف پای صاف و حتی ماساژ کف پا نیزمی تواند در درمان درد کف پا مثر باشد.

درمان التهاب کف پا

دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصب و عضله پیرامون درد و ورم کف پا در هنگام کار و ایستادن اظهار کرد: در این رابطه علت های مختلفی دخیل هستند. یکی از عوامل اضافه وزن فرد است. هر چه وزن بیشتر باشد فشاری که به نقاط پائین تر بدن وارد می شود بیشتر از نقاط بالایی است. عامل دوم ضعف عضلانی است. عضلات قوی فشار را از روی مفاصل و بدن کم می کنند. افراد چاق هم ممکن است دچار کمبود عضله باشند. عامل بعدی مدت زمان ایستادن روی پاهاست. هرچه مدت ایستادن روی پاها بیشتر باشد فشار روی پاها بیشتر می شود. واریس هم می تواند باعث ورم و درد کف پا شود. هر چه واریس پا بیشتر باشد تجمع خون و آب در پاها بیشتر و تورم و درد بیشتر می شود. خوبی درخصوص درمان درد و تورم کف پا بیان کرد: مدت زمان زیادی روی پاها نایستید. وزن اضافه را کاهش دهید. عضلات بدن بویژه کف پا را تقویت کنید. با راه رفتن متنوع عضلات کف پا را قوی کنید. برای مثال تعدادی گام روی پاشنه، چند گام روی لبه بیرونی پا، چند گام روی پنجه پا راه روید یا سعی کنید وسایلی را با انگشت پا جمع کنید. این تمرینات باعث تقویت عضلات کف پا می شود. در ضمن ماساژ می تواند خیلی کمک کننده باشد. وقتی تورم بوجود می آید یعنی آب میان بافتی جمع شده است. این وضعیت با ماساژ آرام آرام بهبود پیدا می کند و خون تازه در بافت ها جریان پیدا می کند و توصیه آخر اینکه از کفش مناسب استفاده شود.

سوزش و التهاب کف پا

پزشک برای تشخیص اطلاعاتی در مورد شرح کامل سلامتی بیمار کسب میکند در صورت نیاز بیمار را به صورت فیزیکی معاینه می کند پوشیدن کفش های ورزشی در هنگام معاینه می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار پزشک قرار دهد. ارزیابی های پزشک در ادامه ذکرشده است: 1- هر دو پا به صورت فیزیکی و دیداری بوسیله پزشک معاینه میشود پزشک با حرکت و لمس پا و کف پا با دست و ایجاد فشار بر این نواحی هر گونه ضعف، بدشکلی یا تغییر در استخوان های پا را ارزیابی میکند. 2- پزشک عملکرد ماهیچه های پا را ارزیابی میکند این ارزیابی بوسیله حرکت و نگهداشتن پا در مقابل یک جسم سخت انجام می شود همچنین پزشک از شما درخواست میکند راه بروید، بایستید یا حتی بدوید در صورتیکه با انجام این کارها درد کف پا ایجاد شود دلیل بروز درد مشخص می شود 3- عصب های پا هم برای ارزیابی هرگونه آسیب دیدگی در این ناحیه بررسی میشوند 4- آزمایش های عکس برداری اشعه ایکس ،ام آر آی یا اسکن استخوان ها می تواند به تشخیص هر گونه تغییرات در استخوان ها کمک کند.

بیماری التهاب کف پا

درد و ضعف معمولا همراه با کشیده شدن کف پا در ناحیه پایین پا رخ میدهد. درد کف پا باعث کاهش کشش و انعطاف کف پا میشود و زمانیکه پا حرکت میکند درد کف پا افزایش یابد. درموارد شدید زمانیکه روی کف پا فشار وارد شود درد افزایش میابد بروز دردهای خاص که منجر به ضعف در کف پا میشوند نشان دهنده مشکل و اختلال در ناحیه خاصی از پا است. دردی که هنگام حرکت ایجاد میشود نشان میدهد که اختلال در نقاط خاصی از بدن تاثیر گذاشته است. استخوان ها ولیگامان ها مفصل را ساخته اند واستخوان ها بوسیله لیگامان ها به یکدیگر متصل شده اند. کشیدگی معمولا در لیگامان ها ایجاد میشود درقسمت کف پا لیگامان هایی در انتهای کف پا قرار دارند این لیگامان ها استخوان ها را به استخوان های دیگر در طرفین و انتها متصل کرده اند هر گونه ضعف و بی حسی در مفصل نشان دهنده رگ به رگ شدن کف پا است.

علت التهاب کف پا

کف پا اولین ساختار در بدن است که هنگام راه رفتن فشارهای وارد شده از بدن را جذب میکند و به محیط بیرون منتقل میکند زمانیکه اتفاقی برای این ناحیه بیفتد باعث ایجاد درد سینه پا و درد در کف پا و آسیب دیدگی دراین مفصل میشود. علت درد کف پا دلیل های متعددی دارد از جمله: فشارهای مستقیم براثرضربه رگ به رگ شدن لیگامان ها کشیدگی ماهیچه ها مشکلات بیومکانیکی مانند صافی کف پا استفاده بیش ازحد ازمفصل آرتروز التهابی گرفتگی ماهیچه های کف پا ازجمله دلایلی هستند که منجر به درد و گزگز کف پا میشود. بیماری خار پاشنه پا یکی از علل درد پاشنه پا است که با درد و التهاب لیگامان بلند و ضخیمی، موسوم به فاشیای پلانتار، همراه است که از ابتدا تا انتهای کف پا کشیده شده است و استخوان پاشنه را به پنجه و انگشتان وصل می‌کند. درد زیر انگشتان پا

درد و التهاب کف پا

آسیب دیدگی کف پا یکی ازرایج ترین علل درد کف پا است. ماهیچه های کف پا بافت های اتصال ضخیمی هستند که باعث حفاظت ازکف پا در پایین پا شده است این ناحیه از قسمت پاشنه پا به سمت استخوان متاتارسال درجلوی کف پا امتداد دارد زمانیکه کف پا دچارآسیب دیدگی شود منجر به التهاب میشود و در نهایت درد در کف پا ایجاد می شود. کشیدگی، رگ به رگ شدن، کبودی وشکستگی براثر یک فشار یا ترکیبی از فشار ها روی پا ایجاد میشود آسیب دیدگی هایی مانند زمانیکه فردی برروی پای شما پا میگذارد فقط باعث کبودی پا نمیشود بلکه میتواند منجربه آسیب دیدگی ساختارهای اولیه و ثانویه پا شود تعداد زیادی از ماهیچه های ناحیه تحتانی ساق پا به ناحیه پا یا نزدیک کف پا متصل شده اند. آسیب دیدگی یا گرفتگی ماهیچه ها میتواند منجر به مشکلات بیومکانیکی و در نهایت درد کف پا شود. آسیب دیدگی های کف پا ممکن است بر اثرضربه تکی، پیچ خوردگی و ضربه های مکرر پا ایجاد شود و در نهایت منجر به شکستگی شود. رگ به رگ شدن کف پا زمانی ایجاد میشود که لیگامان های کف پا که استخوان های این ناحیه را به یکدیگر متصل کرده اند بیش از حد کشیده شوند و فیبرهای آن پاره شوند. آسیب دیدگی های ماهیچه های پا هم ممکن است با کشیدگی، استفاده بیش ازحد مفصل، تحمیل وزن زیاد روی پا، کبودی یا بریده شدن پا ایجاد شود. همچنین زمانیکه کف پا بر اثر حرکات مکرر فشارهای زیادی را تحمل کند می تواند منجر به بیماری آرتروز شود. آسیب دیدگی های مکرری که بر اثر ایجاد ضربه های خفیف بر ناحیه کف پا تاثیر میگذارد می تواند منجر به شکستگی ناشی از فشار، درد کف پا و آرتروز های مزمن شود. آسیب دیدگی های ناشی از ضربه های جزئی زمانی ایجاد میشود که ساختارهای بدن تحت فشار قرار می گیرد. مواردی که می تواند منجر به این گونه آسیب دیدگی ها شود عبارتند از دویدن روی سطوح ناصاف که یا خیلی سخت یا خیلی صاف است، دویدن با پوشیدن کفش های نامناسب و بی کیفیت که فشارهای وارد شده را جذب نمی کند یا انجام مسابقات سخت و طولانی مدت یا انجام فعالیت های مکرر است.

التهاب کف پا

برای توصیف درد کف پا از ۴ درجه‌بندی استفاده می‌شود: درد تنها در هنگام فعالیت درد قبل و بعد از فعالیت که تأثیری بر کارایی فرد ندارد درد قبل و بعد و در هنگام فعالیت که بر روی کارایی ورزشی فرد تأثیر دارد درد بسیار شدیدی که انجام فعالیت را ناممکن کرده

التهاب کف پا چیست

درد کف پا می‌تواند هریک از علائم زیر را شامل شود: یک تیر کشیدن مبهم و مداوم (اگر رباط کشیده شده باشد) تورم یا حساسیت به لمس در پا قرمزی و یا کبودی در صورت آسیب جدی‌تر احساس ناراحتی هنگام قرار دادن وزن بر روی پا درد شدید هنگام چرخش و یا دست‌کاری پا حساسیت به لمس در صورت فشار دادن پا

التهاب تاندون کف پا

کشیدگی و پارگی تاندون‌ها و رباط‌های پا می‌تواند بر اثر یک حادثه شدید و ناگهانی یا بر اثر وارد شدن فشار‌های مداوم و مکرر به پا باشد. کشیدگی رباط معمولاً در محل وصل شدن رباط به استخوان (در هر دو طرف رباط) و در کناره‌های رباط ایجاد می‌شود. احساس درد متمرکز و بی‌ثباتی مفصلی از علائم کشیدگی و پارگی رباط هستند.

التهاب کف پا درمان

زمانیکه شما برای اولین بار با درد در کف پا و پا مواجه شوید می توانید با استفاده از درمان های خانگی شامل استراحت، یخ، بستن مفصل یا بالا نگهداشتن پا درمان شوید. مصرف داروهای مسکن بدون تجویز پزشک هم برای کاهش درد و ناراحتی موثراست. استراحت مفصل باعث جلوگیری از ایجاد فشار بر این ناحیه میشود و به آن فرصت بهبودی میدهد. کمپرس های یخ نباید بیشتر از20 دقیقه بر مفصل استفاده شوند یخ را باید در داخل یک حوله قرار دهید و روی پوست خود بگذارید قراردادن یخ به صورت مستقیم روی پوست باعث سوختگی پوست میشود استفاده کمپرس های یخی که در داروخانه ها به فروش میرسد توصیه نمیشود زیرا این بسته ها بیش ازحد سرد هستند. بستن و بالاگرفتن مفصل باعث جلوگیری ازهرگونه تورم در بافت ها میشود.برخی از تمرینات ورزشی نیز میتواند در کاهش درد کف پا مؤثر باشد.

التهاب کف پا از چیست

“درد قوس پا” اصطلاحی است که برای توصیف وجود درد در کف پا به کار می‌رود. هنگامی‌که فرد به درد کف پا مبتلا می‌شود، معمولاً بافت‌های نرم او در میانه کف پا دچار التهاب می‌شوند. قوس کف پا توسط یک بافت محکمی (رباط) شکل می‌گیرد که استخوان پاشنه پا را به انگشتان متصل می‌کند، این بافت محکم رباط” پلانتار فاسیا ” نام دارد. این رباط در مکانیک مناسب پا و توزیع وزن از پاشنه تا انگشتان پا نقش مهمی دارد.

التهاب پاشنه پا

افرادی که کف پای صاف دارند، قوس کف پای آن‌ها کوتاه است و یا رباط کف پای آنها بیش‌ازحد منعطف است در معرض ابتلا به چرخش مچ پا به داخل هستند. چرخش مچ پا به داخل موجب بروز مشکلاتی در بدن می‌شود. از آنجایی که قوس کف پای شما به خوبی فشار وارد شده به بدن در هنگام راه رفتن را جذب نمی‌کند، پای شما به سمت داخل چرخش پیدا می‌کند و به دنبال چرخش مچ پا، به ترتیب زانو، ران پا و لگن نیز از راستای طبیعی خود خارج می‌شوند.

التهاب غلاف کف پا

التهاب غلاف کف پا یا اصطلاحاً پلانتار فاسیا یکی از شایع‌ترین علل درد پاشنه است. این وضعیت شامل درد و التهاب دسته ضخیمی از بافت ها به نام پلانتار فاسیا است که در سراسر کف پا کشیده شده و استخوان پاشنه را به انگشتان متصل می‌کنند. التهاب پلانتار فاسیا معمولا باعث درد تیر‌کشنده‌ای می‌شود که معمولا با اولین قدم‌ها روی زمین در صبح رخ می‌دهد. هنگامی که پاهایتان را بلند می‌کنید، درد التهاب پلانتار به طور معمول کاهش می‌یابد اما پس از مدتی ایستادن و یا برخاستن از حالت نشسته دوباره بازمی‌گردد.

التهاب فاسیای کف پا

فاسیت پلانتار (التهاب رباط کف پا) نام خود را از فاسیای پلانتار می‌گیرد که رباطی در کف پا است. با گذشت زمان، وارد شدن فشار زیاد به این رباط باعث کشیده شدن بیش ا حد، پارگی و التهاب آن می‌شود.درد پاشنه به علل متفاوتی ایجاد میشود ولی شایعترین علت آن فاسئیت پلانتار Plantar fasciitis است. فاسئیت پلانتار بیماری بسیار شایعی است بطوریکه حدس زده میشود حدود ده درصد از افراد به نوعی در طول زندگی خود درگیر این بیماری میشوند. این بیماری بر اثر التهاب فاشیای پلانتار بوجود میاید ولی فاشیای پلانتار چیست و کجاست.

بیشتر بخوانید : التهاب تاندون دست ♥ التهاب تیروئید طب سنتی ♥ قرمزی و التهاب کنار ناخن


  • علی صفری

دلیل درد دور ناف کودکان

سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۴۴ ق.ظ

دلیل درد دور ناف کودکان

درد دور ناف ,درد دور ناف در بارداری,درد دور ناف نشانه چیست,درد دور ناف در مردان,درد دور ناف در کودکان,درد دور ناف کودکان,درد دور ناف نشانه بارداری,درد دور ناف در اوایل بارداری,درد دور ناف در اواخر بارداری,درد دور ناف در بارداری نشانه چیست,درد دور ناف در بارداری طبیعی است

درد دور ناف

توضیحاتی در مورد درد دور ناف

هر زمان که دچار دل درد می شویم اول از همه به فکر سوء هاضمه، نفخ، یبوست یا مسمومیت غذایی می افتیم! غافل از اینکه درد در هر منطقه از شکم می تواند علل و راه های درمانی بسیار متفاوتی داشته باشد. از یک نفخ یا کرامپ ساده گرفته تا سنگ کلیه، پانکراتیت، عفونت های مثانه، آپاندیسیت، بیماری های کیسه صفرا، مشکلات کبدی و حتی سکته قلبی همگی می توانند دردهای شدید یا خفیفی را در بخش های مختلف شکم ایجاد کنند. اگرچه اغلب دل دردها بی خطر هستند و طی چندین ساعت خود به خود رفع می شود اما بعضی مداومت پیدا کرده و اگر به طور اورژانسی مورد درمان قرار نگیرند، جان تان را به خطر می اندازند. حال اگر می خواهید با انواع دردهای پرخطر و کم خطر در هفت ناحیه از شکم آشنا شوید با ما همراه باشید. . . ناحیه ۱: بالای ناف زیر دنده ها گاهی اوقات سکته های قلبی با درد در این ناحیه خود را نشان می دهند؛ به خصوص اگر سن فرد بالا باشد و علائم دیگر سکته مثل تعریق سرد، تهوع و استفراغ نیز وجود داشته باشند. این درد معمولا با راه رفتن تشدید می شود و با استراحت و مصرف قرص زیر زبانی بهبود نمی یابد. البته سکته قلبی فقط باعث انتشار درد به این ناحیه می شود. به عبارتی لمس همان نقطه از شکم موجب درد نخواهد شد. درست مثل دردی که براثر سکته به دست چپ انتشار پیدا می کند. دردشناسی منطقه ای شکم از لحاظ آناتومیک نیز شایع ترین علت درد در این ناحیه، زخم های معده و اثنی عشر هستند. حال ممکن است زخم ساده باشد و فقط احساس سوزش ایجاد کندیا دچار عارضه شده باشد و دیواره مخاط را سوراخ کرده باشد که در این صورت درد مداوم خواهد بود. دردهای ناشی از زخم معده معمولا با ناشتا ماندن یا مصرف شربت آلومینیوم ام جی کاهش پیدا می کنند. دردهای ناشی از زخم های ساده اثنی عشر نیز معمولا با غذا خوردن و همچنین مصرف آلومینیوم ام جی اس یا قرص معده فروکش می کنند. از دیگر علل شایع درد در این ناحیه می توان به اختلالات پانکراس از جمله پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) اشاره کرد. این درد معمولا به پشت انتشار دارد، با خم شدن رو به جلو کمتر می شود، با دراز کشیدن به پشت افزایش می یابد و مداوم و شدید است. سنگ ها، التهاب ها و عفونت های کیسه صفرا، بیماری های کبد و هپاتیت های ویروسی نیز می توانند در این ناحیه درد ایجاد کنند. درد هپاتیت مبهم است و معمولا با علائمی چون زردی، تهوع، استفراغ، کاهش رنگ مدفوع، افزایش رنگ ادرار، بی اشتهایی و علائم شبیه به سرماخوردگی و آنفلوآنزا، دردهای عضلانی پراکنده و دردهای مفصلی همراه است.

علت درد دور ناف

برخی از دردهای شکمی با نفخ، گاز در شکم و تغییراتی در روند دفع همچون شکم روش یا یبوست همراه هستند که می توانند به علت سندروم روده تحریک پذیر یا همان IBS باشد. دکتر «لارنس جی. برندت» از این سندروم به عنوان یکی از رایج ترین مشکلات گوارشی یاد می کند. در آمریکا حدود 10 تا 20 درصد جمعیت که بیشتر آنها را نیز زنان تشکیل می دهند، به این سندروم ابتلا دارند. علت این عارضه هنوز مشخص نیست اما برخی از پزشکان آن را به حساسیت های روده یا بزرگی اندازه آن نسبت می دهند. این سندروم باعث کاهش وزن و خونریزی از ناحیه مقعد می شود.دردها و انقباضات شکمی به همراه خونریزی از مقعد این نوع از دردها عمدتا باعث ورم روده یا IBD می شوند. از آنجایی که نشانه های مشترکی با سایر دردهای شکمی از جمله IBS دارند، تشخیص آن کار چندان راحتی نیست. در حالی که از هر 5 آمریکایی یک نفر به IBS ابتلا دارند اما تنها یک نفر در میان 200 نفر از این جمعیت به IBD مبتلاست.

علت درد دور ناف در دوران بارداری

یکی از سؤالات زنان باردار که در هفته بیست و سوم بارداری هستند این است که چرا در ناحیه ناف احساس درد دارند. دکتر آرین جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی درباره اینکه درد ناحیه ناف زنان باردار خطرناک است یا نه، توضیحاتی داده است. این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی تشریح کرد: درد ناف در نیمه دوم بارداری اکثراً اگر سابقه جراحی نداشته باشند مربوط به پارگی ناف و تولید “فتق ناف” است که برای جلوگیری از پیشرفت آن گذاشتن پنبه داخل ناف و گذاشتن سکه‌ای روی آن و بستن با چسب‌های ضد حساسیت همراه با استفاده از شکم بند حاملگی توصیه می‌شود.وی خاطرنشان کرد: معمولاً چنانچه سزارین انجام شود موقع سزارین می‌توان با زدن بخیه از زیر آن را ترمیم کرد و گرنه بعداً منجر به جراحی خواهد شد، ولی اگر جراحی کرده باشند (بویژه لاپاروسکوپی) حتماً چسبندگی زیر ناف ایجاد شده است که با کشش منجر به درد می‌شود.

درد دور ناف در کودکان

علل زیر را می توان از مهمترین و شایع ترین موارد درد شکم در کودکان دانست. عفونت: عفونت هایی مانند عفونت باکتریایی یا ویروسی مثل، آنفلوآنزای معده (اسهال و استفراغ) از جمله علل اصلی درد شکم در کودکان می باشد. معمولا عفونت های ویروسی به خودی خود فروکش می کنند. اما عفونت های باکتریایی نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارند. مصرف مواد غذایی: خوردن غذاهای آلوده باعث مسمومیت غذایی می شود که علائمی شبیه به آنفلوآنزای روده و معده دارد. سایر علل مربوط به مواد غذایی برای درد معده و شکم در کودکان عبارتند از: پرخوری آلرژی غذایی گازهای منجر به نفخ اگر درد در شکم به دلیل مصرف مواد غذایی خاص یا به یکی از دلایل بالا رخ دهد، معمولا علائم بلافاصله پس از خوردن غذا پدیدار می شود.

درد دور ناف در زنان

احساس درد در اطراف ناف اگر درد در ناحیه شکم به همراه احساس درد در ناحیه شانه و بعد از خوردن غذاهای چرب باشد می تواند به کیسه صفرا مربوط شود. اگر فرد مبتلا زنی بالای 40 سال باشد و تجربه زایمان را نیز داشته باشد این احتمال بیشتر هم خواهد شد. دلیل این امر هم افزایش سطح استروژن در دوران بارداری است که می تواند سبب ایجاد سنگ کیسه صفرا شود. دکتر برندت می گوید این سنگ های کوچک گاهی تا چندین سال بدون هیچ نشانه ای باقی می مانند و به صورت کیست هایی در می آیند که در نهایت به صورت درد بروز پیدا می کنند.

درد دور ناف در مردان

احساس سوزش در وسط شکم این احساس بیشتر پس از صرف یک وعده غذای بسیار حجیم و پرچرب اتفاق می افتد. 60 میلیون آمریکایی در طول یک ماه حداقل یک بار این درد را احساس می کنند. دکتر برندت بر این باور است که این سوزش عمدتا با احساس طعم تلخی در دهان همراه است. رفلکس اسیدی با بازگشت مواد غذایی خورده شده به داخل دهان و ترکیب آن با اسید معده همراه است. با این اتفاق نوعی احساس سوزش در ناحیه شکم به وجود می آید. اگر این اتفاق تنها گاهی بیفتد مشکل چندانی به وجود نمی آورد اما اگر به طور مداوم وجود داشته باشد، بیماری ای به نام GERD را سبب خواهد شد که نوعی اختلال گوارشی به شمار می آید.

درد دور ناف کودکان

درد شکم یا درد معده شایع ترین شکایت در کودکان و یکی از مهم ترین دلایل برای مراجعه والدین به متخصص اطفال است. علل زیادی برای درد شکم در کودکان وجود دارد. برخی از این علل کاملا جدی و برخی دیگر جزئی هستند. با این حال، با تشخیص صحیح و درمان مناسب، درد می تواند کاملا و به سرعت بهبود یابد. بخشی از مشکل والدین در مورد درد شکم در کودکان به این موضوع بر می گردد که آیا باید برای این درد به پزشک مراجعه کنند یا خیر؟ از طرفی درمان این درد نیز می تواند از اقدامات ساده مانند استراحت و رژیم غذایی شروع شده و در موارد جدی نیاز به عمل جراحی داشته باشد.

درد دور ناف نشانه بارداری

درد اطراف ناف معمولا در هفته سیزدهم بارداری آغاز میشود .پوست و ماهیچه شما در آخر بارداری بسیار کشیده می شود. شما ممکن است کشیدگی پوست، خارش و درد را در مراحل مختلف رشد جنین حس کنید.ناف شما مرکز اصلی حرکات و تغییرات در طول بارداری است. ناف در این دوران حساس شده است.

درد دور ناف

نشانه های فراوانی برای این نوع از زخم ها وجود دارند که از آن جمله می توان به نفخ شکم، آروغ زدن، کم اشتهایی و کاهش وزن اشاره کرد. این نوع درد که خطوط شکمی و یا روده کوچک شما را تحت تاثیر قرار می دهند، سالانه نیم میلیون آمریکایی را درگیر می کند. برخلاف آنچه شما شنیده اید که این زخم ها به دلیل استرس به وجود می آیند علت شکل گیری آنها داشتن استرس نیست. در عوض به علت نوعی باکتری به نام Helicobacter pylori به وجود می آیند که مخاط اطراف معده را تخریب می کند. همچنین می توانند به دلیل مصرف بی رویه داروهای ضدتورم مانند آسپرین یا ایبوپروفن نیز به وجود آیند. یک آزمایش ساده خون می تواند محل دقیق این باکتری ها را مشخص کند.

علت درد دور ناف شکم

درد ناگهانی در بخش پایینی سمت چپ شکم این نوع درد که عمدتا هم با گاز همراه است بیشتر در میان بزرگسالانی با سنین بالاتر دیده می شود. حداقل یک سوم از جمعیت آمریکا تا سن 60 سالگی این عارضه را تجربه می کنند. دکتر آز می گوید، اما تنها در میان 10 تا 20 درصد از آنها نشانه هایی چون دردهای شدید شکمی، نفخ، انقباضات شکمی و یبوست دیده می شود. علت اصلی چنین دردهایی مصرف ناچیز فیبر در رژیم غذایی افراد است.

درد دور ناف نشانه بارداری

در سه ماهه اول بارداری، رحم به نسبت کوچک است و آن به استخوان پوبیک به پشت نرسیده است. زمانی که رحم بزرگ میشود شما درد اطراف ناف را ممکن است حس کنید. فشار داخلی وارد شده به رحم باعث کشیده شدن شکم و ناف میشود. در سه ماهه سوم بارداری،رحم شما درست در پشت ناف قرار گرفته است.رحم در پشت ناف با وزن مایع آمنیوتیک و بدن محبوس است. تا کنون شنیده اید که خانمی در ناف خود احساس ضربه ناگهانی کند؟ معمولا این اتفاق در آخر بارداری رخ می دهد.

درد دور ناف در اوایل بارداری

فتق نافی معمولا زمانی رخ میدهد که فشار زیادی در شکم است.این شرایط فقط مختص زنان باردار نیست.اما اگر شما باردار هستید یا چاق هستید این فتق در شما بیشتر مستعد است. در فتق نافی در کنار درد ناف شما ممکن است دچار برآمدگی نزدیک ناف، تورم و استفراغ هم شوید. اگر هر کدام از این علائم را داشتید با پزشک خود مشورت کنید. بدون درمان، ممکن است عارضه های جدی بجای بماند. اگر فتق یکی از ارگان ها و یا بافت شکمی شما را دربربگیرد، ذخایر خونی شما کاهش یافته و ممکن است دچار عفونت شدید شوید.

درد دور ناف در بارداری

این درد ممکن است در دوران بارداری شما بیاید و برود. برخی زنان احساس کشیدگی و فشار را در همان مراحل لول احساس میکنند. در برخی این درد در هفته های آخر بارداری و با بزرگ شدن شکم بدتر میشود. برای تسکین این درد سعی کنید به پهلو بخوابید یا شکم خودرا روی بالش بگذارید. گاهی می توانید از لوسیون تسکین دهنده درد مخصوص دوران بارداری استفاده کنید و یا کره کاکائو برای خارش پوست شکم مناسب است.

درد دور ناف نشانه چیست

درد شدید در بخش پایین و سمت راست شکم از این نوع درد به عنوان آپاندیسیت یاد می شود. از نشانه های آن تب خفیف، عدم توانایی برای خارج ساختن باد شکم، احساس یبوست و یا شکم روش است. اگر درد در ناحیه برشمرده شده به آپاندیس تان مرتبط باشد عمدتا با حرکت به طرفین، تنفس های عمیق، سرفه و عطسه و فشار آوردن به ناحیه مورد نظر درد افزایش خواهد یافت. این عارضه زمانی روی می دهد که آپاندیس متورم و از چرک پر شده باشد. بر اساس داده های بدست آمده از انجمن سلامت ملی آمریکا بیشتر مواردی که بر اثر دردهای شدید به بیمارستان مراجعه می کنند، به اتاق عمل فرستاده می شوند و در بیشتر مواقع نیز پیش از پاره شدن آپاندیس از بدن خارج می شود

بیشتر بخوانید : درد ناف در ماه هشتم بارداری


  • علی صفری

خواص گوشت خروس محلی در بارداری

سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۲۸ ق.ظ


خواص گوشت خروس محلی در بارداری

گوشت خروس ,گوشت خروس محلی,گوشت خروس سرد یا گرم,گوشت خروس در بارداری,گوشت خروس لاری,گوشت خروس برای زن باردار,گوشت خروس گرمه یا سرد,گوشت خروس سیاه,گوشت خروس محلی در بارداری,خواص گوشت خروس محلی

گوشت خروس

توضیحاتی در مورد گوشت خروس

محتاج به معرفی نیست .آبگوشت خروس پیر خاصیت بسیار دارد . بهترین گوشت خروس گوشت خروسی است که هنوز نمی خواند و بهترین گوشت مرغ گوشت مرغی است که تخم نگذاشته است و هر چه پیرتر بدتر است . پیه جوجه از پیه مرغ بزرگ گرم تر است . سوپ خروس با شبت و نمک درد مفاصل و لرزش را از بین می برد . گوشت مرغ جوان عقل را زیاد می کند ، مغز مرغ، خون دماغی را که از پرده مغز آمده باز می دارد . سوپ خروس داروی برنشیت است . گوشت مرغ صدا را صفا می دهد .سوپ خروس پیر با شبت و کاجیره همه این فوائد را در بردارد سوپ ساده جوجه التهاب معده را فرو می نشاند . آبگوشت خروس درد معده را که از باد باشد برطرف می کند.

خواص گوشت خروس

سرکه و روغن زیتون از مصلحات آن به شمار می‌رود. بهترین نوع آن از نظر هضم و غذائیت جوجه خروسی است که در چراگاه پرورش یافته باشد و تازه شروع به خواندن کرده باشد.

طبیعت گوشت خروس

طبیعت سرد می باشد.

خوردن گوشت خروس در بارداری

مصررف گوشت در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه اول باید با مراقبت و رعایت برخی نکات مهم انجام پذیرد با ما در ادامه مطلب همراه باشید. گاها شاهد هستیم اطرافیان به مادران باردار به‌خصوص آنهایی که برای اولین‌بار این تجربه را دارند، توصیه‌های تغذیه‌ای می‌کنند که در درست یا غلط بودن آنها شک می‌کنی. یکی از این توصیه‌ها، نخوردن گوشت گوساله و مرغ در سه ماهه اول بارداری است که مادر باردار را دچار سردرگمی می‌کند. دکتر پیام فرح‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری در پاسخ به این سوال که در سه ماهه اول بارداری گوشت گوساله و مرغ بخوریم یا نه، گفت: «همیشه توصیه متخصصان به تغذیه بر اساس رعایت هرم غذایی است. این مساله در دوران بارداری نیز صدق می‌کند و مادر باردار باید کالری مورد نیاز خود را با مصرف تمام گروه‌های غذایی تامین کند و تنها مساله این است که میزان کالری دریافتی در دوران بارداری در زنان نسبت به قبل متفاوت است.» وی در ادامه افزود: «براساس هرم غذایی خانم‌های باردار باید 3-2 واحد گوشت مصرف کنند که تفاوتی نمی‌کند گوشت مرغ، گوساله، گوسفند، بوقلمون یا پرندگان و ماکیان باشد.»

مضرات گوشت خروس

گوشت خروس را شاید بتوان وسیع ترین گروه از زیر مجموعه های گوشت های ناپز دانست چرا که به طور کلی طبخ آن ها نیازمند زمان طولانی است

خاصیت گوشت خروس

آبگوشت خروس پیر همراه شبت و بسپایک بهترین علاج قولنج است .گوشت مرغ جوان آب پشت را فزونی می دهد . آبگوشت مرغ جوان همراه بسپایک باشد سودا را بیرون می ریزد و اگر با کاجیره باشد بلغم را بیرون می آورد .با داروهای قابض مخلوط کنند خراش روده را علاج است .با شیر باشد داروی زخم مثانه می باشد . آبگوشت خروس علاج تب های مزمن است .

طرز پخت گوشت خروس

در مورد گوشت خروس چیزی شنیده اید ؟ گوشت خروس را شاید بتوان وسیع ترین گروه از زیر مجموعه های گوشت های ناپز دانست چرا که به طور کلی طبخ آن ها نیازمند زمان طولانی است اما این گفته در مورد مرغ صدق نمی کند ، درواقع مرغ زمانی در گروه گوشت های ناپز قرار می گیرد که پیر باشد ، گوشت یک جوجه هرگز دیر نمی پزد و وقت زیادی را از شما نمی گیرد . در صورتی که مجبور به استفاده از یک مرغ پیر هستید ، قبل از استفاده به مدت چند ساعت آن را در سرکه ی خالی بخیسانید ، علاوه بر پخت سریع ، گوشت مرغ نیز طعم خوشایندی به خود می گیرد . برای انواع گوشت های ناپز می توانید از مخلوط سرکه و روغن سالاد ( به میزان مساوی ) نیز بهره ببرید اما اگر در حین آشپزی متوجه بروز این مشکل شدید تنها کافیست مقداری جوش شیرین به آب طبخ گوشت اضافه کنید .

انواع غذا با گوشت خروس

یکی از غذاهای دوست‎داشتنی افغان‎ها در نوروز گوشت خروس است و در میان ساکنان پایتخت بیش‎تر گوشت خروس با رنگ سفید، مورد پسند قرار می‎گیرد. برخی از افغان‎ها، ماه‎ها پیش خروسی را با رنگ سفید، خریداری می‎کنند و آن را در شب نوروز ذبح می‎کنند و نیز تلاش می‎کنند تا این نوع خروس‎ها خانگی باشد. افغان‎ها، دلیل انتخاب خروس و آن‎هم با رنگ سفید را آغاز یک سال مملو از جوان‎مردی و پاکی و صداقت می‎دانند و می‎پندارند که در آغاز سال اگر غذای آنان چنین باشد، تا پایان سال گرفتار سیاه‎روزی و ناجوان‎مردی‎ نخواهند شد.

خواص گوشت خروس طب سنتی

به گفته وی حرارت گوشت خروس کمتر از مرغ بوده و دارای کمی خشکی است. خوردن سوپ جوجه (به ویژه جوجه خروس) در افراد بیمار ویا ناقهین (که تازه بیماری آنها خوب شده) یا افراد تب دار مفید است؛ هضم راحتی دارد و ارزش غذایی آن زیاد است. زرده تخم مرغ دارای طبع گرم و تر است و سفیده آن سرد است. ارزش غذایی تخم مرغ شبیه گوشت است، زرده تخم مرغ نیم برشت(عسلی) ارزش غذایی زیاد دارد.

گوشت خروس گرم یا سرد

گوشت خروس گرم و خشک و گوشت مرغ گرم و تر است.

گوشت خروس لاری

خروس لاری به خروس نژاد لاری گفته می‌شود که بارزترین صفت آن جنگندگی و استقامت بالای آن در مبارزه و عدم تسلیم آن می‌باشد. پراکنش: واریته‌های گوناگون خروس لاری را می‌توان به‌طور خالص در نواحی مختلف ایران به خصوص در شهر لار، واقع در جنوب استان فارس یافت. تعداد کمی از این نژاد نیز در ناحیه اردبیل، چابهار وکنارک و نیز تهران وجود دارند. معمولاً خالص‌ترین نوع این نژاد در شهرلار پرورش داده می‌شود. در خراسان و به خصوص در نواحی مرزی تعدادی از این نژاد یافت می‌شود. (در افغانستان و در مجاورت مرز ایران نژادی با خصوصیت نژاد لاری پرورش داده می‌شود که به نژاد افغانی معروف است، ولی دلایل موجود نشان می‌دهد که نژاد افغانی نژاد مستقل نبوده و بلکه نوعی از لاری می‌باشد که در افغانستان پرورش داده می‌شود و از نژاد لاری سنگین تر است).شکل عمومی بدن نژاد لاری با تمام نژادهای دیگر متفاوت است و به‌طور کلی بدن بلند و کشیده، سینه پهن و عمیق و پرگوشت، گوشت سینه سفت و پر، پشت پهن و دارای شیب از جلو به عقب می‌باشد. بالها محکم و به بدن چسبیده و پرهای دم با زاویه ۴۵درجه بالاتر از امتداد پشت قرار گرفته‌است. ساق پا با زاویه ملایمی به ران متصل شده‌است و از این رو به‌طور کلی شکل ویژه‌ای به بدن این نژاد می‌دهد. رشد سر نسبت به بدن کوچک به نظر می‌رسد و فرم سر به اصطلاح ماری شکل می‌باشد. تاج اغلب در انواع اصیل توت فرنگی شکل و گردویی است. چشم‌ها درخشان، عقابی و سفید یا فیروزه ایی یا پرتقالی رنگ بوده و رشد تاج و ریش اغلب کم است. تاج در خروس‌ها، قرمز تیره و در مرغ‌ها قرمز معمولی و لاله گوش در تمام انواع این نژاد قرمز رنگ است. منقار کوتاه، بسیار محکم و زرد رنگ است و در بعضی انواع، لکه‌های قهوه‌ای رنگ در منقار بالایی وجود دارد. گردن نسبتاً بلند و استوانه‌ای و انتهای آن تقریباً در بدن فرو رفته‌است. قلم پا کلفت و بلند بوده و رنگ آن اغلب در واریته‌های اصیل زرد مایل به قهوه‌ای و در برخی انواع قهوه‌ای پررنگ و حتی تیره می‌باشد. پنجه‌ها پهن و دارای چهار انگشت است. 

گوشت خروس

خروس حیوانی نترس و جنگجو بوده که شدت این خصوصیت در نژادهای مختلف آن یکسان نیست.در میان ماکیان گوشت خروس دارای مزاجی گرم و خشک است. خوردن سوپ جوجه خروس برای افراد بیمار ویا ناقهین (که تازه بیماری آنها خوب شده) مفید است؛گوشت خروسی که هنوز نمی خواند بهترین نوع این نوع گوشت است. بهتر است هنگام استفاده از غذاهایی که با آن پخته می شوند کمی سرکه، آبغوره یا سکنجبین میل نمایید تا از بروز اثرات منفی احتمالی آن جلوگیری شود. خروس چاق ارزش غذایی بالایی دارد و موجب چـاقی و افزایـش رطوبـت بدن می باشد. آبگوشت خروس پیر همراه سبزیجات شبت و بسپایک بهترین دارو برای قولنج است و این نوع آبگوشت درد معده نفاخ را تسکین داده و تب های مزمن را مداوا می کند. سوپ خروس با چاشنی شبت و نمک را جهت تسکین درد مفاصل و لرزش میل نمایید. در طب سنتی جهت از بین بردن سم نیش حشرات قلب خروس را شکافته و به عنوان مرهم بر روی محل آسیب دیده می گذارند تا اثر سم کاهش پبدا کند.

گوشت خروس خواص

آب گوشت خروس که خوب پخته باشد خواص زیادی دارد و برای لینت مزاج، دفع مواد سوداویه از بدن، تب‌های صفراوی، برطرف کردن ضعف جسمانی، تقویت قوای جنسی، تسکین درد مفاصل، چاق کننده، جلوگیری از نفخ و ازدیاد منی مناسب است.

مزاج گوشت خروس

خروس نوع مزاج: گرم و خشک مصلح: سرکه ، آبغوره ، سکنجبین

فواید گوشت خروس

قلب مرغ یا خروس را بشکافند و بر جای نیش حشرات سمی بگذارند و هر یک ساعت عوض کنند از اثر سم می کاهد. کسانی که سم خورده اند گوشت خروس یا مرغ را با شبت و نمک بپزند و آنقدر بخورند تا قی کنند تأثیر سم را باز می دارد .

بیشتر بخوانید : گوشت گنجشک چه خاصیتی دارد


  • علی صفری

سرفه خلط دار نشانه چیست

سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۳۱ ق.ظ

سرفه خلط دار نشانه چیست

سرفه خلط دار ،سرفه خلط دار به انگلیسی،سرفه خلط دار در نوزادان،سرفه خلط دار کودکان،سرفه خلط دار در کودکان،سرفه خلط دار نوزاد،سرفه خلط دار کودک،سرفه خلط دار در بارداری،سرفه خلط دار نشانه چیست،سرفه خلط دار در طب سنتی،سرفه خلط دار در کودکان،درمان سرفه خلط دار در نوزادان،سرفه های خلط دار در نوزادان،علت سرفه خلط دار در نوزادان،سرفه خلط دار نوزادان

سرفه خلط دار

توضیحاتی در مورد سرفه خلط دار

علل عمومی خلط آوری عبارتند از: سرما خوردگی تحریک (دخانیات، آلودگی هوا، حیوانات خانگی و غبار های شیمیایی) آلرژی رفلاکس مری و معده عفونت ویروسی و باکتری آنفلونزا برونشیت حاد ذات الریه سرفه ی همراه با سوزش خروسک در کودکان بیماری سل سرطان ریه رفلاکس اسیدی مونو شیمی درمانی . غدد طبیعی موجود در بینی و گلو، در شبانه روز حدود یک تا دو لیتر ترشح دارند. این ترشحات سطوح داخلی حفره های بینی را مرطوب می کند و باعث تمیز و مرطوب شدن هوای داخل بینی و به دام افتادن ذرات مضر و باکتری های موجود در هوای استنشاقی می شود. سلول های سطوح داخل بینی و سینوس ها حاوی مژک هایی هستند که به طور هماهنگ و منظم به طرف ته حلق نوسان می کنند و باعث می شوند ترشحات بینی و سینوس ها به طرف ته حلق رانده شوند. وقتی ترشحات به ته حلق رسیدند، به طور طبیعی و به نحوی ناخودآگاه توسط فرد بلعیده می شوند. در مواردی که میزان ترشحات بینی و سینوس ها افزایش یابد یا قوام، طعم، بو یا غلظت ترشحات تغییر کند، معمولا فرد متوجه وارد شدن این ترشحات از پشت بینی به حلق خود می شود و از آن رنج می برد. اختلال در بلع نیز از جمله علل احساس افزایش ترشحات پشت حلق است. 

شربت سرفه خلط آور

داروی گیاهی دیگری به نام «پروسپان» نیز آثار مشابهی دارد. این دارو از عصاره برگ گیاه پیچک تهیه می شود و ضدسرفه خوبی است.

درمان سرفه خلط دار

استنشاق بخار از بهترین و ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر خلط است . استنشاق بخار به داخل بینی بسیار مفید است ده دقیقه در بخار حمام روزی دو بار خلط را درمان میکند . روش دیگر، ریختن آب جوش گرم در یک کاسه بزرگ است . یک حوله بر سر خود گذاشته و بخار به مدت پنج تا 10 دقیقه استنشاق کنید. این کار به رقیق شدن ترشحات در ریه ها کمک میکند. این روش آسانی است و چند بار در روز میتوانید انجام دهید

شربت ضد سرفه خلط دار

بعضی شربت های گیاهی نیز وجود دارند که عملکرد مشابهی دارند و باعث آبکی شدن خلط می شوند. از آن جمله می توان به شربت «ترسیان»، «تیمیان»، «تیمکس» و «برونکوتیدی» اشاره کرد. بیشتر این شربت ها از عصاره گیاه آویشن تهیه شده اند که آثار خلط آور و ضدسرفه خوبی دارد.

ضد سرفه خلط دار

غرغره کردن با آب نمک گرم یکی دیگر از راه آسان برای درمان خلط است . در حالی که آب گرم تسکین دهنده گلو است ، نمک نیز برای از بین بردن باکتری ها کمک میکند در یک لیوان آب گرم یک چهارم قاشق چای خوری نمک بریزید و چند بار در روز غرغره کنید

شربت و سرفه خلط دار

یکی از معمولی ترین داروهای خلط آور «گایافنزین» است. البته شربت های اکسپکتورانت موجود در بازار، علاوه بر گایافنزین، حاوی یک ماده آنتی هیستامین (ضدحساسیت) و ضداحتقان هم هستند که باعث کم شدن ترشحات می شود.

درمان های خانگی سرفه خلط دار

لیمو یک ماده عالی برای از بین بردن خلط است . لیمو ضد باکتری است ویتامین C دارد و بدن را در برابر عفونت مقاوم میکند اضافه کردن دو قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل به یک فنجان آب گرم مفید است. نوشیدن حداقل سه بار در روز به تسکین گلو و کاهش تولید خلط کمک میکند یکی دیگر از گزینه ساده یک برش از لیمو، ریزش نم نم نمک و فلفل بر روی آن و سپس آنرا بخورید . این کار را دو یا سه بار در روزانجام دهید . زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که به کاهش خلط و کشتن باکتری تولید کننده خلط بسیار مفید است . همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند اضافه کردن یک قاشق چای خوری زردچوبه به یک لیوان شیر گرم و نوشیدن یک بار در صبح و دوباره قبل از رفتن به رختخواب منفعتهای زیادی دارد همچنین میتوانید نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با یک لیوان آب دو یا سه بار در روز بخورید همچنین اضافه کردن یک قاشق غذاخوری زردچوبه و کمی نمک به یک لیوان آب گرم چند بار درروز غرغره کنیدفلفل هندی طبیعت گرم و تحریک کننده دارد به کاهش درد در قفسه سینه و بهبود گلو درد کمک میکند یک چهارم قاشق چای خوری یک چهارم فلفل هندی و زنجبیل تازه رنده شده ، عسل و سرکه سیب از هرکدام یک قاشق غذاخوری ، و دو قاشق غذاخوری مخلوط کردهدو تا سه بار دردروز بخورید که داروی درمان کننده خلط است

علائم سرفه خلط دار

خلط اغلب در غلظت و رنگ متفاوت است و از رنگ زرد، سبز، قهوه ای و خاکستری طبقه بندی شده و بعضی اوقات هم این خلط حاوی خون است که به رنگ قرمز متمایل است. معمولا در هنگام صبح سرفه کردن همراه با خلط بیشتر است. بر اساس علائم سرفه ای که دارید پزشک معاینات لازم و آزمایش های تخصصی لازم را انجام می دهد. سرفه کردن همراه با خلط، معمولا به نام سرفه مولد شناخته می شود. سرفه همراه با خلط معمولا نشانه عفونت انباشته شده در ریه است.

عوارض سرفه خلط دار

خلط اغلب همراه با سرماخوردگی و دیگر عفونت های سیستم تنفسی ایجاد می شود. خلط مسئله خطرناکی نیست اما اگر درمان سرفه خلط دار به موقع صورت نگیرد، ممکن است باعث مسدود شدن نایژه ها و خارش شده و در نهایت ریه عفونی می شود.

داروهای ضد سرفه و خلط دار

داروهای خلط آور (اکسپکتورانت): اکسپکتورانت ها شاید شناخته شده ترین داروهای ضدسرفه در بازار هستند که به آنها «شربت سینه» هم گفته می شود. این داروها با رقیق کردن خلط، باعث دفع راحت تر آن می شوند. زمانی که سرفه ها خلط دار باشند، مصرف این گونه داروها توصیه می شود. تهیه شربت های اکسپکتورانت ساده، نیازی به نسخه ندارد و می توان آنها را به راحتی از داروخانه ها تهیه کرد اما تهیه بعضی از انواع آن که حاوی کدیین هستند، به نسخه پزشک نیاز دارد.

سرفه خلط دار کودکان

پسرم 1 سالشه الان 3 روزه سرفه های خلط دار میکنه چی بهش بدم زود خوب بشه 4تخمه دم کن بده بخوره من باردارم 10روز سرفه زدم شدید اما با خوردن این 2روزه آروم شدم 

سرفه خلط دار در کودکان

برای مبارزه با سرفه: دارو یا درمان خانگی؟ برخی والدین برای درمان سرفه های فرزندشان راهی داروخانه می‌شوند تا برایش شربت ضد سرفه خریداری کنند. برخی دیگر به نوشیدنی های گرمی که با عسل شیرین شده است و یا به طور مستقیم به یک قاشق عسل، متوسل می‌شوند. بهترین راه حل برای درمان سرفه چیست؟ محققان بر روی این سئوال تمرکز کرده اند. آنها تأثیرگذاری سه نوع درمان را بین بچه های ۲ تا ۱۸ ساله که از سرفه های طولانی مدت به علت عفونت مجاری تنفسی رنج می‌بردند، مقایسه کرده اند. برخی از این بچه ها یک قاشق عسل و برخی دیگر یک داروی ضد سرفه (بر پایۀ دکسترومتورفان) یا هنگام خواب یک دارونما دریافت کرده بودند. تکرار سرفه، شدت و تأثیرش بر خواب در سه گروه طبقه بندی شدند. اطلاعات به شیوۀ تلفنی و از مادران کودکان جمع آوری شده است.

سرفه خلط دار و عسل

برای مبارزه با سرفه: هیچ چی عسل نمی‌شه! کودکانی که از عسل استفاده کرده بودند، فردای آن روز بهبود پیدا کرده بودند: شدت سرفه، تعداد و تکرارش کم و کیفیت خواب بهتر شده است. اما بهبودی با استفاده از شربت سینه یا دارونما خیلی کمتر بوده است. وانگهی، شربت به اندازۀ دارونما تأثیر نداشته است، همین موضوع فایدۀ شربت ضدسرفه را زیر سئوال می‌برد. این نتیجه، توسط مطالعۀ دیگری که اخیراً منتشر شده، تأیید شده است.در نتیجه، عسل بهترین و مؤثرترین راه حل برای درمان سرفه است. می‌توان این طور نتیجه گرفت که دارو، هیچ فایدۀ خاصی ندارد زیرا فایدۀ بیشتری نسبت به دارونما از خود نشان نداده استبنابر اظهار عقیدۀ مؤلفان، عسل یک داروی مؤثر در مقابل سرفه برای بچه های ۲ تا ۱۸ سال است.برای بهبود کودکی که سرفه می‌کند، هر شب یک قاشق عسل به او بدهید.اما اگر سرفه های کودک بیش از یک هفته طول بکشد، مراجعه به پزشک ضروری خواهد بود.

سرفه خلط دار

زنجبیل یک ضد احتقان طبیعی است وبرای عفونت های دستگاه تنفسی و گلو استفاده میشود. همچنین، ضد ویروس ، ضد باکتری و ضد خلط است و موجب می شود که راحت تر نفس بکشید اضافه کردن یک قاشق غذاخوری برش زنجبیل تازه به یک فنجان آب جوش برای چند دقیقه و پس از آن دو قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. نوشیدن این چای زنجبیل دارای اثر تسکین دهنده است چندین بار در طول روز مصرف کنید روش دیگر، چند بار در روز جویدن تکه زنجبیل خام و اضافه کردن زنجبیل به غذا است

بیشتر بخوانید : درمان سرفه های آلرژیک

  • علی صفری

درد لاله گوش نشانه چیست

سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳ ق.ظ

درد لاله گوش نشانه چیست

درد لاله گوش ,درد لاله گوش نشانه چیست,درد لاله گوش هنگام خواب,درد لاله گوش چیست,درد لاله گوش از چیست,درد لاله گوش در خواب,درد لاله گوش سمت راست,درد لاله ی گوش,درد پشت لاله گوش,درمان درد لاله گوش,علت درد گرفتن لاله گوش هنگام خواب,علت درد لاله گوش چیست,درمان درد لاله گوش چیست,دلیل درد لاله گوش چیست,درد در لاله ی گوش

درد لاله گوش

توضیحاتی در مورد درد لاله گوش

ما باید توجه ویژه ای به تغییراتی که در بدن رخ می دهند، به ویژه اگر قابل مشاهده باشند، داشته باشیم زیرا به طور معمول نشانه ای هشدار دهنده از مشکلات سلامت جدی هستند که درون بدن رخ می دهند. حتی گوش های ما می توانند برخی مشکلات سلامت را آشکار سازند یا آنها را پیش بینی کنند. گوش های ما از زمانی که متولد می شویم زیاد تغییر نمی کنند، به استثنای اندازه آنها که با افزایش سن بزرگتر می شوند. همه ما از شکل های مختلف گوش برخوردار هستیم و می توان آنها را مشابه با اثر انگشت دانست.

درمان درد لاله گوش

متخصص بعد از بررسی علائم بالینی و مشخص کردن علت درد گوش، درمان مناسب را برای هر بیمار انتخاب می‌کند. این درمان‌ها ممکن است شامل استفاده از قطره‌های گوش، داروها، جرم‌گیری گوش و سایر روش‌ها باشد.

دلیل درد لاله گوش

اگر متوجه شدید گوش های شما به طور مداوم رنگ پریده هستند این شرایط می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین C یا ویتامین D باشد. همچنین، گوش های رنگ پریده می تواند نشانه ای از کم آبی بدن باشد.

علت درد لاله گوش

چین و چروک قطری لاله گوش می تواند نشان دهنده خطر بالای ابتلا به بیماری های عروق کرونر باشد.

درد لاله گوش نشانه چیست

گوش‌های ما یک ماده مومی شکل برای محافظت از مجاری گوش تولید می‌کنند. این موم در حالت عادی مدام به طرف خارج گوش حرکت می‌کند و به تدریج از آن خارج می‌شود. اما گاهی اوقات ممکن است یک توده سخت از این موم تشکیل شود و کانال گوش شما را مسدود کند. در این حالت شما احساس می‌کنید که یک یا هر دو گوشتان ناشنوا شده است و می‌تواند شدیداً برایتان آزار دهنده باشد. به خاطر داشته باشید که هرگز نباید سعی کنید موم داخل گوش را با گوش پاک‌کن خارج کنید. زیرا این کار می‌تواند باعث فشرده شدن بیشتر آن به طرف داخل گوش شما شود و کانال گوش را به طور کامل مسدود کند. اگر احساس می‌کنید که جرم گوش باعث درد در گوش شما شده است، باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. ممکن است لازم باشد که متخصص، جرم گوش شما را با فشار آب خارج کند (به این کار شستشوی گوش گفته می‌شود).

دلایل درد لاله گوش

گاهی اوقات یک سرماخوردگی معمولی می‌تواند بدون آنکه هیچ گونه عفونتی در گوش وجود داشته باشد، باعث گوش درد شود. این گوش درد به خاطر مخاط زیادی است که گوش شما در زمان سرماخوردگی تولید می‌کند. مقداری از این مخاط ممکن است در گوش میانی شما تجمع کند و باعث فشار بر پرده گوش و ایجاد گوش درد شود. درمان‌های زیر هم می‌تواند در این مواقع به رفع گوش درد کمک کند: استنشاق بخار آب استفاده از داروی ضد احتقان استفاده از داروی مسکن ساده

ورم و درد لاله گوش

التهاب غضروف گوش بیماری است که در آن غضروف گوش ملتهب شده و باعث تورم، قرمزی و درد گوش خارجی می شود. غضروف های موجود در گوش خارجی، یک حالت فنری دارند و انعطاف پذیری آن ها نوعی خاصیت الاستیکی ایجاد می کند. اگر چه سخت است که به آن استخوان بگوییم ولی این ماده سخت می تواند فرم و ظاهر گوش را تشکیل دهد. با این حال، بر خلاف سایر بافت های بدن مانند پوست و عضله، جریان خون به غضروف کند است. بنابراین زمانی که عضروف ها در بدن آسیب می بینند بیشتر از سایراندام ها برای التیام زمان نیاز دارند. perichondrium (لاله گوش) نام بافتی نرم است که زیر گوش قرار داشته و برای غضروف گوش، خون تامین می کند. اگز این بافت قطع شود غضروف کم کم کوچک شده و می میرد.

درد لاله گوش چیست

گوش درد یا درد گوش, عارضه بسیار شایعی است. این درد بیشتر در کودکان شایع است. علت‌های بسیار زیادی برای گوش درد وجود دارد، اما شایع‌ترین علت آن، عفونت گوش است. عفونت گوش اغلب بدون آنکه به درمان خاصی نیاز داشته باشد، به خودی خود برطرف می‌شود. اما در صورتی که درد گوش بعد از ۵ روز بهتر نشد و یا علائم شدیدتر دیگری در کنار آن به وجود آمد، لازم است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید.

درد لاله گوش از چیست

التهاب غضروف در گوش ممکن است به چند دلیل رخ دهد. این دلایل عبارتند از: سوراخ کردن گوش: سوراخ در یک سوم بالای گوش، آن را بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های سودوموناس آئروژینوزا و یا استافیلوکوکوس اورئوس می کند. در صورت عدم درمان، این عفونت ها تبدیل به آبسه شده و می توانند فرم غضروف را تغییر دهند و یا حتی از بین ببرند. بریدگی گوش: خراش و یا پارگی در بافت پوست، پس از آلوده شدن می تواند موجب التهاب عضروف گوش شود. آسیب به گوش: ضربه به گوش در صورتی که خون بین غضروف و بافت نرم (لاله گوش perichondrium) تجمع یابد می تواند باعث التهاب گوش شود. آسیب ها از علل شایع گل کلمی شدن گوش هستند. عوارض عمل جراحی: التهاب می تواند نتیجه عمل جراحی مانند عمل های زیبایی و ترمیمی گوش و یا عمل هایی که برای از بین بردن ضایعه های گوش میانی انجام می شود، باشد. Polychondritis: یک بیماری نادر است که در آن غضروف در مناطق مختلف بدن، به ویژه گوش، بینی و راه های هوایی ریه ها، ملتهب می شود. این بیماری بیشتر در افراد ۵۰ الی ۶۰ ساله رخ می دهد اما علت آن ناشناخته است. تشخیص این بیماری از طریق بیوپسی انجام می شود.

درد لاله گوش سمت راست

رنگ گوش های شما می تواند نشان دهنده بسیاری از مشکلات سلامت باشد. همان گونه که پیش از این اشاره شد، گوش های قرمز نشان دهنده مشکلات کلیوی هستند. رنگ قرمز تیره نیز می تواند نشان دهنده از دست دادن حافظه، سردردهای مداوم یا مشکلات مغزی باشد.

علل درد لاله گوش

اگر غضروف گوش شما ملتهب و قرمز شده است، این شرایط می تواند نشان دهنده مواجهه با یک بیماری که به نام پلی کاندرایتیس عود کننده شناخته می شود، باشد، که در حقیقت یک اختلال مزمن غضروف است.قرمزی مداوم گوش ها می تواند نشانه ای از یک مشکل سلامت داخلی مانند بیماری کلیه باشد. 

ویروس درد لاله گوش

درد مکرر گوش می تواند نشان دهنده یک مشکل در دهان شما باشد زیرا مفصل تمپوروماندیبولار که آرواره را به استخوان متصل می کند در مقابل هر یک از گوش ها قرار دارد. این به معنای آن است که اختلالات مفصل فکی گیجگاهی می توانند گوش درد را هنگام جویدن، صحبت کردن یا باز کردن دهان برای مسواک زدن موجب شوند.

راه های درمان درد لاله گوش

قرار دادن کمپرس گرم در قسمت خارجی گوش می‌تواند در کاهش درد مؤثر باشد. فقط توجه داشته باشید که آب به داخل گوش وارد نشود یا پوست گوش از گرما نسوزد! اگر کمپرس گرم کارگشا نبود، شاید کمپرس سرد به کارتان بیاید. قرار دادن کمپرس سرد به مدت ۲۰ دقیقه می‌تواند درد گوش را تسکین دهد. فقط مراقب باشید که گوش‌تان دچار یخ‌زدگی نشود! داروهای مُسکن نیز می‌توانند برای کاهش درد گوش مؤثر باشند. این داروها شامل ایبوپروفن، ناپروکسن و استامینوفن هستند. این داروها با برخی داروهای دیگر تداخل دارویی دارند و می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند. بنابراین قبل از مصرف آنها با پزشک مشورت کنید. مقدار مصرف این داروها در نوزادان و کودکان با توجه به وزن‌شان تعیین می‌شود.نحوه‌ی درمان گوش شناگر در بیشتر موارد قطره‌ی تجویزی پزشک در مدت ۷ تا ۱۰ روز باعث بهبود بیمار می‌شود. این قطره‌ها محتوی آنتی‌بیوتیک‌هایی هستند که با عفونت‌ها مبارزه می‌کنند. علاوه بر آن ممکن است این قطره‌ها محتوی استروئید نیز باشند که باعث کاهش التهاب و تورم می‌شود. پس از ریختن قطره در گوش، بیمار باید به مدت ۵ دقیقه سر خود را به سمت مخالف کج کند تا قطره در گوش وی باقی بماند و بیرون نریزد. اگر مسیر کانال خیلی متورم بود، می‌توان گاز استریل را طوری در کانال گوش فرو برد تا قطره بتواند به مکان موردنظر برسد. گاهی ممکن است پزشک آنتی‌بیوتیک خوراکی برای بیمار تجویز کند. همچنین برای چند روز تا زمانی که عفونت کنترل شود، برای بیمار داروهای مسکن تجویز کند. در طول مدت درمان باید کانال گوش خشک نگه داشته شود. به این منظور استفاده از یک پنبه‌ی آغشته به وازلین در هنگام حمام، می‌تواند از ورود آب به گوش جلوگیری کند. 

درمان خانگی درد لاله گوش

از ایبوپروفن و استامینوفن می‌توان برای کنترل تب نیز استفاده کرد. آب بدن‌تان را تأمین کنید و زیاد مایعات بنوشید. رطوبت و بخار می‌تواند به تخلیه‌ی سینوس و گوش کمک کند. روغن زیتون ممکن است در کاهش درد مؤثر باشد. ریختن چند قطره روغن زیتون در کانال گوش‌ می‌تواند دردتان را تسکین دهد. برخی قطره‌های مسکن گوش نیز در کاهش درد مؤثرند. ممکن است روغن‌های گیاهی یا داروهای گیاهی نیز در کاهش درد گوش مؤثر باشند. به این منظور می‌توانید از کسانی که با طب سنتی آشنایی دارند مشورت بگیرید. جویدن یا خمیازه کشیدن در تنظیم فشار گوش میانی مؤثر است. بعضی اوقات صداهای ناگهانی، مثل صدای به‌هم‌خوردن دانه‌های غلات، می‌تواند باعث باز و بسته شدن شیپور استاش شوند و فشار گوش میانی را تنظیم کنند.در هنگام برخاستن یا نشستن هواپیما، مکیدن یک آب‌نبات به تنظیم فشار گوش‌تان در هنگام تغییر ارتفاع کمک می‌کند. اگر احساس پری گوش‌تان در اثر درد سینوس باشد، علاوه بر رطوبت، استفاده از اسپری بینی اکسی‌متازولین نیز می‌تواند در کاهش دردتان مؤثر باشد. حداکثر زمان استفاده از این درمان سه روز است. ولی استفاده از سرم آب‌نمک برای بینی محدودیت زمانی ندارد.

بیشتر بخوانید : التهاب گوش میانی در بزرگسالان ♥ گوش درد و گلو درد ♥ زنگ زدن گوش سمت راست ♥ گوش درد نوزادان در طب سنتی


  • علی صفری

علت سوزش کف پا و دست

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۰۳ ق.ظ

علت سوزش کف پا و دست

سوزش کف پا ,سوزش کف پا در بارداری,سوزش کف پا ها,سوزش کف پای راست,سوزش کف پا علتش چیست,سوزش کف پاها نشانه چیست,سوزش کف پا طب سنتی,سوزش کف پا در بارداری,سوزش کف پا در دوران بارداری,سوزش کف پا ودست,سوزش کف دست و پا در بارداری,درد و سوزش کف پا در بارداری

سوزش کف پا

توضیحاتی در مورد سوزش کف پا

احساس سوزش کف پا یک مشکل بسیار رایج است و می تواند در هر سنی در افراد تاثیر بگذارد. احساس سوزش می تواند از خفیف تا شدید؛ حاد یا مزمن باشد. برخی افراد تحت شرایطی قرار می گیرند که احساس سوزش، سوزن شدن، درد یا بی حسی در پا دارند.پارستزی یک اصطلاح درمانی است که برای احساس گرما و درد، و نیز احساس سوزن سوزن شدن پا یا مورمور شدن مورد استفاده می شود. این احساس می تواند از سطح ملایم تا شدید در افراد مختلف مشاهده شود و نیز امکان ایجاد آن به صورت حاد (کوتاه مدت) یا مزمن (بلند مدت) بطور طبیعی وجود دارد. علت سوزش کف پا متعدد و مختلف می باشد و می تواند از یک خستگی ساده تا شرایط جدی تر همچون وارد شدن آسیب به اعصاب، ناهنجاری ستون فقرات، یا مشکلات چرخش خون را شامل شوند. بنابراین، هنگام مشاهده این شرایط باید دلیل اصلی مشکل در اسرع وقت تشخیص داده شود تا به این ترتیب بتوان از وارد شدن آسیب بلند مدت و گسترش احتمالی بیماری جلوگیری کرد. سوزش و داغ شدن کف پا و حتی بی حسی دست و پا می تواند بیماران را در همه گروه سنی تحت تاثیر خود قرار دهد، هر چند به نظر می رسد بیماران بالای 50 سال بیشتر از بقیه به علت داغ شدن کف پا به مطب متخصص طب فیزیکی به خاطر این مشکل مراجعه می کنند. در این رابطه مشکلات سیستمیک بدن همچون ابتلا به بیماری دیابت و آسیب های وارد شده به اعصاب در ناحیه کمر می تواند باعث نوروپاتی یا از دست دادن احساس در پاها شود و این شرایط اغلب باعث می گردد سر انگشتان دست و پا احساس سوزش داشته باشند. در نتیجه این شرایط، افرادی که از سندروم سوزن سوزن شدن رنج می برند، ممکن است بطور هم زمان با مشکلاتی در سایر نقاط بدن خود نیز مواجه باشند.

علت سوزش کف پا

اعصاب ما از جمله ساختارهایی هستند که پیام هایی را به مغز انتقال می دهند. آنها مسئول کلیه احساسات از جمله فشار و دما هستند. علائم سوزش کف پا ممکن است ثابت باشد یا گذرا باشند. گاهی اوقات عملکرد اعصاب آسیب دیده به طور مناسبی صورت نگرفته و ممکن است بیش از حد فعال شده یا احساساسات را به طور متفاوتی نشان دهند. آنها می توانند سیگنال های درد را به مغز ارسال کنند؛ حتی اگر آسیب جسمی وجود نداشته باشد.

علت سوزش کف پا و دست

احساس سوزش در پاها، اغلب به علت نوعی آسیب یا اختلال در سیستم عصبی یا نوروپاتی محیطی است. این مشکل گاهی اوقات با دیابت، سوء مصرف مزمن و قرار گرفتن در معرض سموم خاصی همراه است. به بیان دیگر در بین بسیاری از علل احتمالی می توان دیابت را نام برد که احتمالا شایع ترین عامل برای نوروپاتی محیطی است.

درمان گیاهی سوزش کف پا

یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با روغن نارگیل گرم یا روغن زیتون مخلوط کنید. پس از آن، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پا را به وسیله آن ها ماساژ دهید. شما می توانید هر یک از این روش های خانگی را تا زمان رفع مشکل سوزش کف پا انجام دهید.

سوزش کف پا در شب

شدت احساس سوزش کف پا متفاوت بوده و در شرایط خاصی می تواند با سوزن سوزن شدن پا یا بی حسی همراه باشد. در برخی موارد، درد یا سوزش ممکن است مانع از خوابیدن شما شود. علاوه بر سوزش پا، ممکن است علائمی مانند تورم، نفس نفس زدن و یا دردهای خسته کننده را تجربه کنید.

سوزش کف پا در بارداری

من تو هفته 28 بارداریم. صبح ها که از خواب بلند می شوم کف پاهایم خیلی درد می کند. طوری که نمی توانم پاهایم را زمین بگذارم. پاسخ دکتر کتایون بریجیس، جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: در طول روز کفش مناسب طبی بپوشید و فعالیت مناسب داشته باشید. انجام نرمش و کشش های مخصوص دوران بارداری نیز برای کسانی که در وضعیت شما هستند می تواند مفید باشد. مادران باردار بالای 20 هفته می توانند در کلاس های آمادگی زایمان شرکت کرده و نرمش ها و کشش های عضلانی مناسب بارداری را آموزش ببینند.

سوزش کف پا ها

هنگامی که قند خون دائما افزایش می یابد، می تواند به رگ های خونی که اکسیژن و دیگر مواد مغذی را تامین می کنند، آسیب برساند. این مشکل، بر نحوه انتقال سیگنال های عصبی اثر می گذارد و منجر به بروز سوزش کف پا می شود.

سوزش کف پا علتش چیست

علل دیگر هم شامل کمبود ویتامین B، اسید فولیک، تیامین یا کلسیم، جراحات، تروما، نیش حشرات؛ بیماری مزمن کلیه و بیماری های عروقی محیطی هستند. این مشکل ممکن است به علت آسیب یا سایر وضعیت های پزشکی ایجاد شده و باعث فشرده شدن اعصاب شود.

سوزش کف پا طب سنتی

آب سرد یکی از بهترین داروهای خانگی برای سوزش کف پا است. آب سرد باعث تسکین سریع سوزش پا، رفع تورم پا می شود. پاها را در ظرفی از آب سرد بگذارید. چند دقیقه صبر کرده و این کار را چند بار در روز تکرار کنید. قرار دادن زیاد پاها در آب سرد توصیه نمی شود، زیرا ممکن است موجب فرسایش و پوسیدگی پوست شود.سرکه سیب، کمک می کند تا تعادل سطح PH بدن حفظ شده وهمچنین به منظور درمان سوزش کف پا بسیار موثراست. برای این کار، یک تا دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و یک بار در روز مصرف کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید. شما همچنین می توانید وان حمام را با آب گرم پر کنید و دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به آن اضافه کنید. همچنین می توانید از نمک دریایی هم استفاده کرده و به آب اضافه کنید. پای خود را حدود ۲۰ دقیقه دوبار در روز در این وان گرم قرار دهید.زردچوبه حاوی مقدار مناسبی از ترکیب شناخته شده ای به عنوان cucumin است، که کمک می کند تا گردش خون در سراسر بدن شما بهبود یابد. علاوه بر این، زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش احساس سوزش و همچنین درد در پا کمک می کند. یک لیوان زردچوبه را در یک لیوان آب گرم ریخته و بر محل سوزش قرار دهید. شما همچنین می توانید دو قاشق غذا خوری زردچوبه و آب کافی تهیه کنید و آن را دو بار در روز درمحل قراردهید. اما توجه داشته باشید که این کار را زیاد تکرار نکنید.نمک اپسوم می تواند به تسکین پاها کمک کند و از احساس سوزش بکاهد. این نمک حاوی سولفات منیزیم است که می تواند به کاهش التهاب، سوزش و درد کمک کند. علاوه بر این، می تواند عملکرد عصب ها را بهبود بخشد. یک و نیم فنجان نمک Epsom را در یک وان بزرگ ریخته و پاهای خود را درون آن قراردهید.به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در وان بوده و سپس پاها را بیرون آورده و خشک کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید. توجه داشته باشید که بخور نمک اپسومی ممکن است برای افرادی که دارای دیابت، فشار خون بالا یا بیماری قلبی هستند مناسب نباشد. بنابراین پیش از این نوع درمان حتما با پزشک خود مشورت کنید.زنجبیل یکی دیگر از داروهای بسیار موثر برای رفع سوزش کف پا است. چندین عامل فعال در زنجبیل باعث افزایش گردش خون در بدن می شود که به نوبه خود موجب تسکین سریع احساس سوزش می شود. شما می توانید در روز، دو تا سه فنجان چای زنجبیل مصرف کنید. همچنین، می توانید پارچه ای را با چای زنجبیل گرم آغشته کرده و بر روی محل سوزش بگذارید تا سوزش کف پا ، تورم و درد کاهش یابد. این کار را هر روز و چند بار تکرار کنید.

سوزش کف پا در دوران بارداری

جریان خون ورودی به رگ ها خیلی زیاد می شود و ورود خون باعث حفظ افزایش حرارت در اندام ها و کلا در بدن مادر باردار خواهد شد. این حس کاملا طبیعی است. اگر آزار دهنده است، می توانید با گرفتن دوش های ولرم رو به خنک در روزهای تابستان آن را کنترل کنید.

سوزش کف پا در بارداری

بیست و هشت ساله ام. باردارى اول هستم. الان تو هفته سى و یکم هستم و به شدت کف دستام و پاهام داغ می شن. مخصوصا هنگام استراحت علتش چیه و این که آیا خطرناکه؟ پاسخ از دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: از سه ماهه دوم بارداری به خاطر بالا رفتن شدید هورمون های جفتی عروق اندام های تحتانی مثل کف دست، کف پا و همچنین عروق سایر قسمت های بدن دچار افزایش سایز برای افزایش خون رسانی می شود.

سوزش کف پا در کودکان

خاکشیر بهترین درمان برای داغ شدن کف پای کودکان میباشد و به خواب راحت تر کودکان نیز کمک میکند

عواملی که باعث سوزش کف پا می شود

– مصرف بیش از حد الکل؛ قرار گرفتن در معرض سمومی مانند حلال ها و آفت کش ها – عوارض جانبی دارو، به ویژه داروهای شیمی درمانی، داروهای ضد HIV و داروهای ضد ویروس – بیماری ها و اختلالات: هیپوتیروئیدی، بیماری مزمن کلیه، بیماری ، لوپوس، آرتریت روماتوئید، بیماری لایم – سندرم درد پیچیده منطقه ای – شرایط پوستی با توجه به بسیاری از علل احتمالی اساسی، به منظور درمان مناسب، لازم است تا تشخیص دقیق صورت گیرد.

درمان سوزش کف پا

درمان سوزش پاها بستگی به علت آن دارد. برای پاهای ورزشکار درمان می تواند با استفاده از یک پماد موضعی ضد قارچی صورت گیرد. زمانی که مشکل سوزش کف پا بر اثر اعصاب آسیب دیده (نوروپاتی) اتفاق افتد، باید به سرعت درمان شود. این کار به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر است. در بیماران دیابتی یا بیماران با مشکل تیروئید، داروهایی با دوز مناسب، تجویز می شود.

بیشتر بخوانید : صافی کف پا معافیت سربازی ♥ التهاب کف پا از چیست ♥ ورم پای راست نشانه چیست

علائم التهاب کلیه در کودکان


  • علی صفری

درد عضلات بعد از ورزش

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۵۵ ق.ظ

درد عضلات بعد از ورزش

درد عضلات ,درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی,درد عضلات دست,درد عضلات گردن,درد عضلات پا,درد عضلات قفسه سینه,درد عضلات کمر,درد عضلات ران پا,درد عضلات واژن در بارداری,درد عضلات پشت,درد عضلانی بعد از تمرین بدنسازی,علت درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی

درد عضلات

توضیحاتی در مورد درد عضلات

وقتی نوبت به درد عضلانی می رسد، به طور کل دو نوع درد داریم: یک درد هست که قابل تحمل است و می توانید با آن کنار بیایید و درد دیگری هم هست که به هیچ وجه نباید نادیده اش بگیرید. اگر نتوانید این دو موقعیت را از هم تشخیص دهید، ممکن است خیلی برایتان مشکل ساز شود چون آسیبدیدگی هایی هست که اگر بطور مداوم تشدید شوند، مطمئناً نیاز به زمان استراحت طولانی مدتی پیدا می کنند. یاد گرفتن تفاوت این دو درد، به خصوص اینکه بفهمید برای چه دردهایی باید احساس خطر کنید، به شما کمک می کنند همچنان به تمریناتتان ادامه دهید و از آسیبدیدگی ها هم دور بمانید.درد عضلانی که با تاخیر شروع میشود Delayed Onset Muscle Soreness DOMS همان است که روز بعد از یک فعالیت سنگین بدنی شما را با درد شدیدی از خواب بیدار میکند. شروع این درد 48-24 ساعت بعد از انجام فعالیت بدنی است. وقتی شما فعالیت بدنی را انجام میدهید که فشاری بیش از حد به عضلات شما وارد میکند و عضلات شما آنقدر قوی نیستند که تحمل فشار وارده را بکنند فیبرهای عضلانی آن کشیده شده و پارگی های میکروسکوپی در آن ایجاد میشود. این آسیب ها موجب میشوند تا یکی دو روز بعد از فعالیت ذکر شده به علت التهاب و آزاد شدن مواد شیمیایی مولد درد در محل، فرد دچار درد عضلانی شود. راه پیشگیری از این وضعیت رعایت دو نکته اساسی است. اول اینکه قبل از شروع هر فعالیت ورزشی و یا فعالیت سنگین بدنی باید نرمش های کششی را به اندازه کافی انجام داد تا فیبرهای عضلات و تاندون ها و رباط های اطراف مفصل بلندتر شده و قابلیت انعطاف بیشتری پیدا کنند و دوم اینکه شدت و مدت هر فعالیت ورزشی جدید را باید بتدریج افزایش داد تا بدن فرصت کافی را برای تطبیق دادن خود به آن داشته باشد. 

درمان درد عضلات

در مواردی که درد عضلات بدنبال فعالیت بدنی شدید ایجاد شده است اقدامات زیر معمولا میتواند در کاهش شدت درد موثر واقع شود استراحت و کاهش فعالیت های بدنی استفاده از استامینوفن و یا داروی ضد التهاب مانند ایبوپروفن سرد کردن محل درد در 72-24 ساعت اول و پس از آن استفاده از گرمای موضعی انجام نرمش های کششی بعد از چند روز استراحت و سپس انجام ورزش هایی مانند راه پیمایی، شنا و دوچرخه سواری استراحت و خواب به اندازه کافی و استفاده از روش های ریلاکسیشن مانند یوگا و مدیتیشن با این حال وقتی که شدت درد زیاد بوده و یا علت آن مشخص نباشد، درد بیش از سه روز طول بکشد و یا علائمی از عفونت وجود داشته باشد باید حتما به پزشک مراجعه کرد.

علت درد عضلات

درد عضلات یا میالژی Myalgia درد شایعی است که تقریبا هر کسی آن را تجربه کرده است. ممکن است خفیف یا بسیار شدید و غیر قابل تحمل باشد. معمولا در عرض چند روز خوب میشود ولی گاهی اوقات ممکن است ماه ها به طول انجامد و در هر جایی از بدن از گردن تا کمر، ران، ساق بازو و یا حتی دست دیده میشود. درد عضلات در غالب اوقات به علت استفاده بیش از حد از آن در حین کار یا ورزش و یا بدنبال ضربه به عضله و یا کشیدگی آن بوجود میاید. این درد ممکن است در حین فعالیتی که آن را بوجود آورده شروع شود و یا بعد از مدتی پدید آید.

درمان درد عضلات بین دنده ای

عروق و اعصاب بین دنده ای (intercostal) در فضاهای بین دنده ای قرار دارند و به محتویات این فضاها پوست ناحیه مجاور خون رسانی و عصب دهی می کنند. موارد استفاده: بلاک اعصاب بین دنده ای برای درمان درد و تشخیص منشا آن در قفسه سینه و قصمت بالایی شکم کاربرد دارد. این بلاک به همراه بی حسی موضعی می تواند ابزار تشخیصی برای کشف منشا دردهای قفسه سینه و قسمت یالایی شکم استفاده شود. اگر مشکوک به تخریب عصب بین دنده ای باشیم، این تکنینک برای تشخیص میزان ازکارافتادگی حرکتی و حسی استفاده می شود. بلاک عصب بین دنده ای به همراه بی حسی موضعی می تواند برای کنترل دردهای حاد مانند شکستگی های دنده، هرپس زوستر حاد و درد ههای سرطانی مورد استفاده قرار گیرد تا با درمان های دارویی و جراحی منشا درد درمان شود.

درمان درد عضلات بعد از ورزش

کوفتگی پس از ورزش این تصور را در شما پدید می‌آورد که یک جلسه‌‌‌‌ی عرق کردن با کیفیت داشته‌اید. ولی کوفتگی همیشه به این معنا نیست که بعد از آن اندام‌تان خیلی عالی خواهد شد. اغلب اوقات، هنگامی احساس کوفتگی می‌کنیم که عضلات بی‌تحرکمان که قبلا هیچ گاه از آن‌ها استفاده نکرده بودیم، درگیر شوند. حتی اگر خوش اندام هستید، کلاس ورزشی جدید یا تمرین ورزشی جدید که بدن‌تان به آن عادت ندارد باعث می‌شود تا چند روز درد بکشید. پاتریک والش فیزیوتراپیست، مالک و مدیر کلینک پزشکی شیفت در نیویورک اذعان می‌دارد که: “کوفتگی بدن ناشی از پارگی‌های ریزی در عضلات است.” متخصصان پیش از این تصور می‌کردند، کوفتگی از علائم ساخت اسید لاکتیک در مفاصل است، “ولی بعدها متوجه شدند وقتی شما فعالیتی انجام می‌دهید که مدت‌هاست انجام نداده‌ا‌ید ، پارگی‌‌های ریزی در عضلات شما رخ می‌دهد”، همین پارگی‌ها عامل دردیست که بعد از یک دویدن فوق‌العاده طولانی و یک کلاس ورزش گروهی جدید احساس می‌کنید. والش تاکید می‌کند که بهترین راه خلاص شدن از دردهای عضلانی، در وهله‌ی اول جلوگیری از وقوع آن است. وی اضافه می‌کند: ” همیشه اول نرمش کنید تا بدن‌تان گرم شود، اینگونه حرکات در فیزیوتراپی و آموزش شخصی به حرکات آمادگی موسوم هستند.” به جای انجام حرکات کششی که اگر به صورت درجا باشد حقیقتا مانع از عملکرد سریع شما می‌شود، بهتر است خودتان را از نظر ذهنی و جسمی برای ورزش آماده کنید. حرکاتی برای گرم نمودن ماهیچه‌ها انجام دهید. به عنوان مثال اگر قرار است بسکتبال بازی کنید، حرکاتی پهلو انجام دهید تا پاها و باسن‌ شما گرم شود. اگر پس از تعطیلات، دوباره به روال ورزش برگشته‌اید یا تمرین جدیدی را امتحان کرده‌اید که موجب کوفتگی عضلاتتان شده، این روش‌ها را امتحان کنید تا موجب التیام کوفتگی‌ها‌ و کوتاه شدن زمان استراحت‌تان گردد.

درد عضلات دست

گرفتگی عضلات معمولا با درد همراه است؛‌ ولی به ندرت علت خاص و نگرا‌ن‌کننده ای دارد. موضوع در مورد گرفتگی دست کمی متفاوت است و می‌تواند نشانه‌ای از کم‌آبی بدن، آسیب عصبی و حتی بارداری باشد. مهمترین علل گرفتگی عضلات دست عبارتند از: 1-استفاده بیش از حد از عضلات دست استفاده بیش از حد عضلات در فعالیت‌های تکراری و نگه داشتن دست در یک موقعیت خاص برای مدت طولانی، فشار عصبی زیادی به عضلات وارد می کند و می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات دست شود. نوشتن، تایپ کردن و فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری می‌تواند منجر به خستگی عضلات و برهم‌خوردن تعادل الکترولیتی و درد عضلات شود. 2-کمبود مواد مغذی کمبود ویتامین D، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و روی مهمترین دلیل گرفتگی عضلات دست هستند که با رژیم غذایی مناسب برطرف می‌شوند. 3- مشکلات عصبی هرگونه آسیب به اعصاب می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات شود. اختلالات اعصاب محیطی نیز از دلایل گرفتگی عضلات است. 4- گردش خون ضعیف گردش خون ضعیف می‌تواند منجر به کاهش دمای دست و انگشتان دست و پا شود و در این اندام‌ها گرفتگی ایجاد کند. 5- کم‌آبی بدن کم‌آب بدن یکی از مهمترین دلایل گرفتگی عضلات است. نوشیدن الکل و کار و فعالیت در گرما بدون نوشیدن آب کافی می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات شود. 6- شیوه زندگی ناسالم مصرف الکل، خواب ضعیف، رژیم غذایی نامناسب و مصرف داروهای خاص مانند دیورتیک از جمله مواردی هستند که می‌توانند باعث ایجاد گرفتگی شوند. 7-بارداری گرفتگی عضلات در دوران بارداری بسیار شایع است و کمبود کلسیم می‌تواند زنان باردار را در معرض اسپاسم قرار دهد.

درد عضلات گردن

اگر به طور ناگهانی، مخصوصاً هنگام اسکات زدن با وزنه های خیلی سنگین، در ناحیه سر احساس درد کردید، بلافاصله دست نگهدارید و نگاهی به فرم حرکتتان بیندازید. این درد که نباید از آن غافل شوید، می تواند درنتیجه اورلود رگ های خونی به خاطر فشار تمرین باشد یا اینکه یکی از عضلات درگیر در برخورد با فشار و استرس وارده از طرف وزنه ها، مشکل دارد. اگر شما هم از جمله بدنسازانی هستید که در حرکت اسکات با وزنه های شدیداً سنگین کار می کنید، اطمینان یابید که حین حرکت نگاهتان رو به جلو باشد و عضلات شانه و گردن را کاملاً شل و آزاد نگه دارید. اگر حالتتان به اینصورت نباشد، ممکن است مقداری از فشار وزنه ها روی گردن و سر وارد شده و باعث درد جدی در این ناحیه شود.

درد عضلات پا

درد پا می تواند دائمی یا متناوب باشد، ناگهانی یا به تدریج بوجود می آید و کل پا یا ناحیه ای موضعی مثل ساق پا یا ران پا را تحت تاثیر قرار می دهد. پا درد می تواند انواع مختلفی داشته باشد از جمله شدید، حاد، همراه با سوزش و آزاردهند. بعضی از انواع درد پا صرفا آزاردهنده هستند، اما دردهای شدیدتر پا بر توانایی شما در راه رفتن یا انداختن وزن بدن بر روی پای شما تاثیر گذار هستند. گاهی آنها به صورت پا درد شبانه و یا درد لگن تا پاها نیز بروز می کنند.

درد عضلات قفسه سینه

حدود نیمی از مواردی که با درد قفسه سینه به اورژانس مراجعه می کنند دچار درد قلبی نمی باشند. بسیار از این بیماران مبتلا به درد های عضلانی اسکلتی می باشند که با درمانهای طب فیزیکی درمان می شوند. سایر علل درد سینه غیر قلبی ، مشکلات مری و معده ، مشکلات روحی و مشکلات ریوی است. متاسفانه بسیاری از این بیماران درمان مناسبی دریافت نمی کنند. در مقاله ای که اخیرا توسط دکتر رئیسی و دکتر احدی و همکاران منتشر شده به یکی از موارد نادر این حالت اشاره شده است. بیماری که شش ماه از درد سینه رنج می برد تومر نخاعی خوش خیم تشخیص داده شد و پس از جراحی کاملا بهبود یافت.

درد عضلات کمر

بااینکه همیشه باید مراقب هر نوع درد کمر که برایتان اتفاق می افتد باشید، وقتی درد آن مستقیم و شدید باشد، باید بلافاصله دست از تمرین بکشید چون این مورد یکی از حادترین دردهایی است که به هیچ وجه نباید نادیده بگیرید. درد تند و تیز معمولاً نشانه ای آشکار است که مشکلی در بدنتان اتفاق افتاده و علت آن ممکن است جابه جا شدن دیسک یا وارد شدن فشار روی عصب باشد. اگر تعداد بالایی لیفت انجام داده اید که نیاز به بالا بردن وزنه بالای سرتان داشته است (مثل وزنه برداری یکضرب، پرس سرشانه و از این قبیل) پس فشار زیادی روی استخوانهای مهره ها وارد کرده اید. از جمله اصلاحاتی که باید صورت دهید، تغییر طرز قرارگیریتان است چون ممکن است حرکت را در حالتی انجام داده باشید که ستون مهره ها خارج از تراز رفته باشد که موجب درد عمیقی در بدن می شود. دراولین فرصت به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا ببینید کمرتان تا چه میزان آسیب دیده است و قبل از اینکه دوباره به سراغ وزنه ها بروید، حتماً مشکلتان را برطرف کنید. یادتان باشد درصورت داشتن چنین مشکلی به هیچ عنوان به تمرین ادامه ندهید، چون کوچکترین مشکلی که برای ستون مهره هایتان اتفاق بیفتد، سایر نقاط بدنتان هم در معرض آسیبدیدگی جدی قرار می گیرند.

درد عضلات ران پا

دلایل پا درد و علت درد کشاله ران می توان به موارد زیر اشاره کرد: گرفتگی عضلات: علت اصلی پا درد گرفتگی یا اسپاسم عضلانی است. خستگی عضلانی، کم شدن آب بدن و بعضی از داروها مثل داروهای ادرار آور و استاتین منجر به گرفتگی عضلانی و درد پا می شوند. آسیب دیدگی: پادرد همچنین اغلب نشان دهنده نوعی آسیب دیدگی است. این آسیب دیدگی ها از قرار زیر هستند: کشیدگی عضله و درد کشاله ران التهاب تاندون درد ساق پا (دردی که پس از استفاده بیش از حد در قسمت پایین ساق پای خود تجربه می کنید) شکستگی تنشی استخوان از جمله بیماری هایی که منجر به پا درد می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد: تصلب شریان (سفت شدن شریان ها) ترومبوز سیاهرگی عمقی ( لخته خونی که با دوره های طولانی استراحت در رختخواب به وجود می آید) نقرس رگ های واریسی وجود عفونت در استخوان یا بافت های پا آسیب عصبی (اغلب در نتیجه بیماری هایی مثل دیابت ) لغزش دیسک (این وضعیت بیمار علاوه بر علت کمر درد ، علت دردکشاله ران که تا ساق پا نیز ادامه می یابد نیز میباشد.) بیماری اسگود شلاتر (صفحه رشد درشت نی در بین نوجوانان) تومورهای بدخیم در استخوان داروهای مشخص مثل کورتیکواستروئیدها تومورها یا کیست های خوش خیم (مخصوصا روی درشت نی و استخوان ران) بیماری لگ، کالو-پرتس (نکروز یا سیاه شدن سر استخوان ران در لگن بچه ها که عموما در بین کودکان و نوجوانان) لغزش سر استخوان ران (عموما در بین کودکان، مخصوصا کودکانی که اضافه وزن دارند) اضافه وزن که بطور مثال باعث پا درد در بارداری می شود .اگر تمرینات سنگین اسکات، ددلیفت یا لانگز انجام می دهید و درد بسیار شدید و ناگهانی در ناحیه کشاله های ران احساس کردید، حتماً همان لحظه دست از تمرین بکشید چون این دردی است که به هیچ وجه نباید از آن غافل شوید. این درد برحسب شدت آسیبدیدگی، می تواند یک گرفتگی عضلانی ساده باشد یا کشیدگی جدی عضلات. اگر خواستید همان حرکت را دوباره انجام دهید (مثلاً حرکت لانگز) و این درد همچنان ادامه داشت، اما با شدت کمتر، این نشانه کاملاً روشنی است که عضلات داخلی ران شما به طور جدی دچار کشیدگی شده اند. بااینکه برخی گرفتگی های عضلانی حین تمرینات سنگین انتظار می رود اما این نوع درد و کشیدگی—که تقریباً مشابه گرفتگی است—نشانه این است که چیزی به طور جدی در بدنتان مشکل پیدا کرده و برای جلوگیری از آسیبدیدگی بیشتر حتماً باید دست بکشید. اگر مشکلتان همین است، آن حرکت را متوقف کرده و سراغ تمرین بعدی بروید، البته دقت کنید که تمرین بعدیتان روی عضلاتی کار کند که دیگر روی عضله مورد نظر فشار وارد نکند. همچنین بلافاصله بعد از تمرین عضله آسیبدیده را به دقت بکشید و درصورت امکان روی آن یخ بگذارید تا اگر تورم دارد برطرف شود. چهار روز تا یک هفته به آن عضله استراحت بدهید و بعد دوباره تمرینات خود را از سر بگیرید.

درد عضلات واژن در بارداری

درد واژن در بارداری یکی از معمول ترین دردها در این دوران است . بارداری با تغییرات زیادی در بدن خانم ها همراه است و انواع و اقسام دردها را ممکن است در آنها ایجاد کند. تغییرات اندام های بدن در زمان بارداری و رشد بیشتر جنین در بدن مادر از مهم ترین دلایل این دردها در این دوران است.فال روزانه جنین در رحم مادر در حال رشد کردن است و هرچه به ماههای آخر بارداری نزدیک تر میشود چای کمتری برای حرکت در شکم مادر دارد و از سویی دیگر رحم مادر بزرگ شده و فشار زیادی به ماهیچه های اطراف آن وارد میشود که همین علائم باعث درد واژن در بارداری میشوند. در سه ماهه آخر بارداری شما درد های زیادی از قبیل درد پشت، اسیدی شدن معده، تورم پاها و درد سینه ها و … تحمل می کنید. یکی دیگر از این ناخوشی های آخر بارداری، درد واژن است . درد واژن معمولا در سه ماهه سوم بارداری رخ میدهد که به دلیل افزایش فشار در دهانه رحم است. زنانی که درد واژن را قبل از باردار شدن داشتند در زمان بارداری نیز این درد را خواهند داشت

درد عضلات

به غیر ار فعالیت های بدنی سنگین که شایعترین علت دردهای عضلات هستند این درد ها ممکن است علل دیگری هم داشته باشند که عبارتند از : مصرف بعض داروها مانند بعضی داروهای ضد فشار خون، کوکائین و بعضی داروهای ضد کلسترول مانند استاتین درماتومیوزیت، پلی میوزیت، لوپوس، ام اس اختلال الکترولیتی در بدن مانند کمبود پتاسیم یا کلسیم بدن عفونت هایی مانند آنفلوآنزا، مالاریا، پولیومیلیت، تریشین، بیماری لایم پلی میالژی رابدومیولیز سندروم کمپارتمان مزمن سندروم خستگی مزمن نارسایی عروقی اندام پورفیری

درد عضلات پشت

اشخاصی که اغلب کارهای نشسته دارند و ساکن و بی تحرک هستند حتما باید به خود استراحت داده و ساعتی یکبار از جای خود برخیزند و چند قدمی راه بروند و حتی الامکان از صندلی های نرم استفاده نمایند و فرم نشستن خود را تغییر دهند. درد پشت بدن شامل درد قسمت بالا و میانی پشت بدن، از پایین گردن تا بالای کمر را شامل میشود .امروزه به دلیل نحوه زندگی روزمره ما، درد پشت شکایتی شایع در بین بسیاری از افراد می باشد. درد پشت در واقع یک بیماری نیست، بلکه یک نشانه میباشد. نشانه ای از بد نشستن وبد ایستادن که سبب وارد ساختن فشارهای زیاد به عضلات و مهره های ناحیه پشت می شود. پشت درد انواع مختلفی دارد که بر مبنای منشاء ایجاد درد آنها را تقسیم می کنند و درمان نیز بر اساس این تقسیم بندی صورت می پذیرد و می تواند شامل ترکیبی از داروهای مسکن یا ضد التهاب، ورزش درمانی و فیزیوتراپی، انواع تزریقات مختلف در عضلات و مفاصل ناحیه پشت ( برای دیسک مهره ای پشت و آرتروز مهره های پشت) و به ندرت جراحی ( در موارد دیسک شدید ) باشد. در این صفحه به طور مفصل تر در این باره توضیح داده می شود. در این بخش سعی می کنیم شما را با علل درد پشت و راه های درمان آن آشنا سازیم. متخصصین ما در مرکز جامع طب فیزیکی و توانبخشی نشاط با تکیه بر دانش و امکانات روز دنیا سعی در ارایه بهترین خدمات تشخیصی و درمانی جهت مشکلات و شکایات ناحیه پشت را دارند.

بیشتر بخوانید : گرفتگی عضلات پا در خواب ♥ درد مفاصل انگشتان دست

التهاب کلیه جنین

  • علی صفری

عکس ماهی شیر بندر

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۶ ق.ظ

عکس ماهی شیر بندر

ماهی شیر ,ماهی شیربت,ماهی شیر ویکی پدیا,ماهی شیر در بارداری,ماهی شیربت دزفول,ماهی شیر نیزه,ماهی شیر در فر,ماهی شیر کبابی,ماهی شیر سوخاری,ماهی شیر بندر,ماهی شیربت و سونگ,ماهی شیربت کارون,ماهی شیربت سیمره,ماهی شیربت بزرگ,ماهی شیربت پرورشی,ماهی شیربت خوزستان,ماهی شیربت ایلام

ماهی شیر

توضیحاتی در مورد ماهی شیر

ماهی شیر یکی از ماهیان پرطرفدار جنوب است که بسیار با ارزش بوده و صید تجاری و ورزشی دارد، این ماهی دارای گوشت لذیذی بوده و پولک های بدن این ماهی بسیار ظریف هستند که در زمان صید با اولین تماس دست کنده می شود. بهترین روش پخت ماهی شیر کباب و سوخاری.است اما می توان به صورت ماهی شکم پر ، قلیه ماهی و … از آن استفاده کرد.

ماهی شیر در بارداری

ماهی ها تا حدودی حاوی جیوه هستند.به طور کلی از نظر وجود جیوه، ماهی‌ها به سه دسته تقسیم می شوند؛ ماهی های کم جیوه، متوسط و پرجیوه. ماهی های مثل تیلاپیا جزو ماهی های کم جیوه و ماهی هایی مثل کوسه، اره ماهی و برخی از انواع شاه ماهی، جزو ماهی های پرجیوه محسوب می شوند. در عین حال اینکه محل صید شاه ماهی یا شیرماهی در تعیین اینکه می تواند جزو ماهی های کم جیوه، متوسط جیوه یا پرجیوه قرار بگیرد، ارتباط دارد. در کشورهای خارجی حین صید و بسته بندی میزان جیوه روی بسته آن ذکر می شود ولی متاسفانه در کشور ما این کار صورت نمی گیرد تا فرد مصرف کننده بداند ماهی حاوی چه مقدار جیوه است. بنابراین به خانم های باردار توصیه می شود اولا ماهی هایی را مصرف کنند که اندازه کوچکی دارند و دوم اینکه، عمر آنها کوتاه است. هر چه عمر ماهی زیاد شود، ذخیره جیوه در بدن آن افزایش می یابد درحالی که ماهی‌ هایی که عمر کوتاهی دارند، حاوی میزان جیوه کمی هستند. به طور کلی در ماهی جیوه وجود دارد ولی خانم های باردار را از مصرف این ماده خوراکی مفید منع نمی کنیم البته مصرف ماهی های کم جیوه برای هفته ای دو بار به میزان 180گرم مشکل‌ساز نیست. اگر هم ماهی جزو ماهی هایی است که جیوه متوسط یا بالایی دارد، هفته ای (تاکید می شود هفته ای) فقط یکبار مصرف شود.

خواص ماهی شیر

ماهی شیر جزء گروه اول ماهیان جنوب بوده و از لحاظ مزه گوشت ارزش اقتصادی دارد. گوشت ماهی شیر لخم (بی خار،بدون تیغ) بوده و این ماهی از خانواده ی تون ماهیان است و در خانواده ی تون ماهیان شیر و قباد، بهترین آن ها محسوب می گردند. پولک های بدن این ماهی بسیار ظریف هستند و در زمان صید با اولین تماس دست محو می گردد و پاک می شود و معمولا هنگام عرضه در بازار فاقد پولک می باشد. البته بعضی اوقات در زیر باله های کنارین پولک باقی می ماند.دهانه ها یا پَرّه های آبشش ماهی شیر وسیع است و چسبیده به سر ماهی نیستند و به همین خاطر هست که آبشش ماهی شیر رنگش ،قرمز یا صورتی باقی نمی ماندوبه سرعت تغییر رنگ می دهد

پخت ماهی شیر

مواد لازم: ماهی: 2 تکه آرد: 4 قاشق غذاخوری زردچوبه: یک قاشق سوپ‌خوری فلفل قرمز: یک‌دوم قاشق چای‌خوری ادویه ماهی: یک قاشق چای‌خوری نمک: یک قاشق چای‌خوری روش تهیه: روش کار بسیار ساده است. آرد را با زردچوبه و نمک و فلفل و ادویه ماهی (که می‌توانید از ادویه‌فروشی‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ تهیه کنید) خوب مخلوط کنید. دوطرف ماهی‌ها را در ترکیب آرد و ادویه بزنید و در روغن داغ سرخ کنید. به همین سادگی، حالا ماهی آماده است تا با پلو سرو شود.

طرز تهیه ماهی شیر

ماهی شیر یا حلوا 1 عدد پیاز 1 عدد سیر 5 حبه پودر کاری 1 قاشق چایخوری فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری پودر زیره 1 قاشق چایخوری گوجه فرنگی 1 عدد جعفری 1 قاشق سوپخوری نمک و زردچوبه به اندازه لازم ماهی را تکه تکه کنید و آنها را به کمی نمک و زردچوبه آغشته کنید و بگذارید یک ساعت در یخچال بماند.حالا پیاز را نگینی خرد کنید و روی حرارت کم، آن را تفت دهید. سیرها را رنده کنید و به پیاز اضافه کنید. دقت کنید که حرارت کم باشد تا سیر نسوزد. همین که بوی سیر در آمد کافی است. گوجه فرنگی را نگینی خرد کنید وبه سیر و پیاز اضافه کنید. حالا نمک، فلفل، پودر کاری، پودر زیره و جعفری را هم اضافه کنید و با یک لیوان آب بگذارید که جوش بیاید. در یک تابه جداگانه ماهی را در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. ماهی تفت داده شده را به مواد در حال جوش تان اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه روی حرارت ملایم بپزد.

ماهی شیر ویکی پدیا

شیر ماهی یا ماهی شیر نام نوعی ماهی آب شور که دارای اسکلت استخوانی است. این ماهی همچنین در خلیج فارس زیست و صید می‌شود. نوعی از ماهی فلس دار که گوشت بسیار لذیذی دارد. (از برهان) (ناظم الاطباء)(از انجمن آرا). این ماهی در منطقه وسیعی در جنوب شرقی آسیا و خاور میانه، چین، ژاپن، استرالیا و سواحل شرقی آفریقا یافت می‌شود. این ماهی از ماهی قباد بزرگتر می‌باشد ولی شکل آن به ماهی قباد شبیه است. ماهی شیر از رده تن ماهیان می‌باشد. دریازی می‌باشد و باله دمی دو شاخه از ویژگی‌های مهم این ماهی است. از نظر ظاهری بدن این ماهی دوکی شکل است و مقطع عرضی آن بیضی است. طول این ماهی بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر می‌باشد. خوراک این ماهی از ماهی‌های کوچکتر و آبزیان پلانگتونی تشکیل می‌شود. ماهی شیر در آب‌های خلیج فارس نیز وجود دارد. این ماهی را می‌توان اغلب در آب‌های کم عمق و در طول شیبهای ساحلی یافت. این ماهی دارای استخوان‌های بلند سمی است که در صورت تماس با بسیاری از موجودات دریایی می‌تواند کشنده باشد. هر چند تاکنون گزارش‌هایی از مرگبار بودن آن برای انسان بدست نرسیده ولی ایجاد درد، سردرد و تهوع می‌کند. آن‌ها معمولاً به انسان حمله نمی‌کنند مگر آنکه تحریک شوند. در صورت گزیده شدن توسط یکی از این ماهی‌ها باید به‌سرعت عضو گزیده شده را در معرض آب گرم قرار داد و بلافاصله به پزشک مراجعه کرد.

انواع ماهی شیر

ماهی شیر از خانواده تن ماهیان می‌باشد. از نظر ظاهری، بدن این ماهی دوکی شکل است و دارای اسکلت استخوانی می باشد. رنگ بدن نقره ای و روی کمر آن تقریبا آبی است. طول این ماهی بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر می‌باشد باله دمی دو شاخه از ویژگی‌های مهم این ماهی است. ماهی شیر از ماهی قباد بزرگتر می‌باشد ولی از نظر ظاهری شباهت بسیاری به ماهی قباد دارد .

طرز تهیه ماهی شیر سوخاری

مواد لازم: ماهی شیر: 2 تکه نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم لیموترش: یک عدد مواد لازم برای سس تمرهندی: تمرهندی: 50 گرم آب داغ: یک لیوان رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری فلفل قرمز: یک قاشق چای‌خوری 1. دو طرف ماهی شیر را با نمک و فلفل سیاه نیم‌کوب مزه‌دار کنید. داخل ماهیتابه‌تان یک قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید و به روغن فرصت بدهید کمی داغ شود. یک طرف ماهی را حدود 3 دقیقه سرخ کنید، حالا نوبت طرف دیگر ماهی است که سرخ شود. ماهی را برگردانید و طرف دیگر آن را نیز گریل کنید. 2. حالا می‌توانید کمی روی ماهی سرخ شده آبلیموی تازه بچکانید تا ماهی مزه‌دار شود. هنگام سرخ شدن ماهی فرصت کوتاهی دارید تا سس تمرهندی خود را درست کنید. یک لیوان آبجوش تهیه کنید و تمرهندی را در آب داغ حل کنید. بعد آن را از صافی رد کنید تا صاف و یک‌دست شود. 3. آب تمرهندی را داخل ماهیتابه بریزید، رب گوجه و فلفل قرمز تند را هم به آن اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت کم به مدت پنج دقیقه سس غلیظ شود. مقداری از سس را در بشقاب خوراک‌تان بریزید و استیک ماهی را کنار آن قرار داده و با سالاد سبزیجات (ذرت، نخودفرنگی، کلم بروکلی و هویج) میل کنید؛ نوش جان.

طرز پخت ماهی شیر جنوب

مواد لازم: ماهی: 2 تکه نمک و فلفل: به میزان لازم رب: یک قاشق غذاخوری آرد: یک قاشق سوپ‌خوری تمبر هندی گوجه فرنگی: سه عدد طرز تهیه: 1 برای تهیه این غذا ابتدا روی تکه ماهی‌ها نمک و فلفل بپاشید و آنها را داخل روغن سرخ کنید بعد کنار بگذارید. 2. در یک تابه مقداری روغن بریزید و یک عدد پیاز نگینی خرد شده را سرخ کنید. در ادامه 3 حبه سیر ریز خرد شده و ادویه‌ها (ادویه کاری، زردچوبه و فلفل قرمز از هر کدام نصف قاشق چای‌خوری ) رابه مواد اضافه کنید. بعد از کمی تفت دادن یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی و یک قاشق سوپ‌خوری آرد را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بوی خامی رب و آرد گرفته شود. 3. در آخر رنده شده و یک استکان آب تمبرهندی و مقداری نمک را هم اضافه کنید و اجازه دهید سالونه به مدت 10 تا 15 دقیقه با حرارت ملایم جا بیفتد و غلیظ شود. نکته: یکی از عادات غذایی جنوبی‌ها این است که سر سفره همراه غذاهای دریایی حتما رطب یا خرما یا حلوا گذاشته می‌شود و بر این باور هستند که گرمی موارد یاد شده از طبع سرد ماهی می‌کاهد و آن را خنثی می‌کند که ازجمله می‌توان به دسرهای خوشمزه‌ای چون، حلوا خرمایی، رنگینک، حلوای انگشت پیچ و… اشاره کرد.

ماهی شیر سوخاری

مواد لازم ماهی شیر سرخ برای 3 نفر: 1 عدد ماهی شیر 1 عد پیاز 5 حبه سیر 1 ق چ پودر کاری 1 ق چ فلفل قرمز 1 ق چ پودر زیره 1 عدد گوجه‌فرنگی 1 قچ جعفری نمک و زردچوبه به اندازه لازم طرز تهیه ماهی شیر: 1. ماهی را تکه‌تکه کنید و آنها را به کمی نمک و زردچوبه آغشته کنید و بگذارید یک ساعت در یخچال بماند. 2. حالا پیاز را نگینی خرد کنید و روی حرارت کم، آن را تفت دهید. 3. سیرها را رنده کنید و به پیاز اضافه کنید. دقت کنید که حرارت کم باشد تا سیر نسوزد. همین که بوی سیر در آمد کافی است. 4. گوجه‌فرنگی را نگینی خرد کنید وبه سیر و پیاز اضافه کنید. 5. حالا نمک، فلفل، پودر کاری، پودر زیره و جعفری را هم اضافه کنید و با یک لیوان آب بگذارید که جوش بیاید. 6. در یک تابه جداگانه ماهی شیر را در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. 7. ماهی را تفت داده شده را به مواد در حال جوش‌تان اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه روی حرارت ملایم بپزد.

قیمت ماهی شیر

بچه شیر با سر و دم ( بالای 1500 گرم ) 25,000 شیر خلیج فارس بدون سر و دم 29,500 نمودار تغییر قیمت شیر خلیج فارس بدون سر و دم شیر خلیج فارس با سر و دم 27,000

کباب ماهی شیر

مواد لازم: ماهی شیر 800 گرم پیاز درشت 1 الی 2 عدد زعفران دم کرده به مقدار لازم روغن زیتون 5 الی 6 قاشق ماست 3 قاشق غذا خوری ترخون یا گشنیز خرد شده 1 الی2 قاشق نمک و فلفل به مقدار کافی طرز تهیه : پیاز را رنده کرده و آب پیاز را با بقیه مواد مخلوط و به ماهی که از قبل قطعه قطعه شده اضافه کنید و یک شب در این مواد بخوابانید . به سه روش میتوان این ماهی را کباب کرد یا اینکه سیخهای چوبی را مدتی در آب خیس کرده و ماهی را به سیخ بکشید و روی کباب پز کباب کنید . در روش دوم میتوانید در روغن سرخ کنید و روش سوم در صورت عدم دسترسی به کباب پز و یا عدم تمایل به غذای سرخ کردنی که من از همین روش استفاده کردم از ماهی تابه رژیمی استفاده کنید و ماهی را کباب کنید . فقط توجه داشته باشید که این ماهی بسیار ترد است و با احتیاط برگردانید تا گوشت از سیخ جدا نشود .

طرز تهیه ماهی شیر در فر

مواد لازم: ▪ ۸۰۰ گرم ماهی شیر ▪ ۳قاشق سوپخوری خامه ▪ یک و نیم قاش سوپخوری کره ذوب شده ▪ ۱قاشق سوپخوری زعفران آب کرده ▪ ۲قاشق سوپخوری روغن مایع ▪ به مقدار کافی نمک و فلفل و آبلیمو ● طرز تهیه: گوشت ماهی را پس از شستشو نمک زده و حدودا ً ۱۲ ساعت در مخلوط پیاز رنده شده ، آبلیمو و زعفران خوابانده و در یخچال بگذارید . بعد از ۱۲ ساعت کره ذوب شده ، خامه و فلفل را با هم مخلوط کنید . ماهی را با این مخلوط آغشته کرده و در دیس فر که قبلاً چرب شده است بگذارید تا حدود ۴۰ دقیقه در حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد ( فر از قبل گرم شده) بماند و کاملاً طلایی شود ( زمانی که ماهی لازم دارد تا به این مرحله برسد بستگی به نوع فردارد). در این مدت گاهی از مخلوط آبلیمو ، زعفران و روغن روی گوشت ماهی بریزید تا از سوختن آن جلوگیری شود ، سینی را روی پنجره وسط فرب گذاریم و توجه داشته باشید که در طول مدت پخت ، ماهی را یکبار پشت و رو کنید.

ماهی شیر

شیر ماهی 600 گرم روغن 1/2 پیمانه نمک و فلفل و ادویه به مقدار لازم سماق ساییده 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری آب لیمو 2 قاشق غذاخوری پیاز 1 عدد گردو 1/2 پیمانه سیر تازه 1 بوته پیاز داغ 4 قاشق غذاخوری گشنیز و شنبلیله خرد شده آب انار 1 پیمانه تمرهندی 200 گرم همچنین بخوانید : دستور تهیه های انواع خوراک با ترکیب ماهی و میگو طرزتهیه شیر ماهی با سس ترش ابتدا شیر ماهی را در زعفران، سماق، آب لیمو، پیاز، فلفل، نمک و روغن که با هم مخلوط کرده ایم به مدت چهار ساعت استراحت می دهیم. سپس آن ها را سرخ کرده یا کباب می کنیم. برای تهیه سس کمی کره یا روغن در تابه ریخته و سیر را به همراه سبزیجات خرد شده تفت می دهیم. تمرهندی را در یک پیمانه آب جوش خیس کرده و سپس صاف می کنیم و آب آن را به سبزیجات اضافه کرده و آب انار، گردو، پیاز داغ، نمک، فلفل و ادویه را افزوده و می گذاریم تا سس غلیظ شود. سپس با ماهی سرو می کنیم.

بیشتر بخوانید : ماهی کیلکا در بارداری

در مورد سرطان قلبی


  • علی صفری

علت سردرد پشت سر و گردن

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۰۷ ق.ظ

علت سردرد پشت سر و گردن

سردرد پشت سر ,سردرد پشت سر و گردن,سردرد پشت سر سمت چپ,سردرد پشت سر و حالت تهوع,سردرد پشت سر در بارداری,سردرد پشت سر در کودکان,سردرد پشت سر و چشم,سردرد پشت سر و گوش,سردرد پشت سر و پیشانی,سردرد پشت سر علامت چیست,سردردهای پشت سر و گردن,درد پشت سر و گردن نشانه چیست,علت سردرد پشت سر و گردن,دلیل درد پشت سر و گردن

سردرد پشت سر

توضیحاتی در مورد سردرد پشت سر

اگر چه درد موجود در پشت سر یک اتفاق معمول است، علت یا علتهای واقعی چنین نوع سردردهایی هنوز ناشناخته است. اعتقاد بر این است که سردردهای تنشی به علت گرفتگی‌های عضلانی در نواحی پشت گردن و سر ایجاد می‌شوند. با این حال، بر اساس مشاهدات دقیق، کارشناسان به چند علت احتمالی دست یافته‌اند. * میگرن * خستگی و یا فشار بیش از حد * خستگی چشم *استرس روانی (افسردگی و فشار روحی) *مسائل دندانپزشکی (فشار دادن فک و دندان قروچه) *سیگار و اعتیاد به الکل (یا ترک ناگهانی آنها) *نگه داشتن سر در یک حالت برای مدت طولانی (رانندگی مداوم و یا مشغول کار با کامپیوتر) *حالت قرار گرفتن نامناسب بدن، شیوه زندگی ناسالم، و عدم ورزش منظم *برخی از علل ثانویه شامل سردردهای خوشه‌ای و عفونت سینوس *در برخی از موارد، عوامل وراثت نیز ممکن است یک دلیل بالقوه درد در پشت سر باشد علت درد درناحیه پشت سر و سمت چپ سر

علت سردرد پشت سر

سردردها می توانند آزاردهنده باشند یا به علت شدت آن ها منجر به بروز مشکلات شدیدتر شوند. این دردها ممکن است در هر جایی از سر رخ دهد. سردردهایی که منجر به بروز درد در پشت سر می شود، می تواند علل مختلفی داشته باشد. بسیاری از این علت ها از طریق علائم شناسایی می شوند. این علائم عبارتند از نوع درد تجربه شده و دیگر قسمت هایی که ممکن است درد بروز کند.درد پشت سر بر اثر آرتروز ناشی از التهاب و تورم در ناحیه گردن است.سردردهای آرتروز منجر به درد پشت سر و گردن می شود. در این حالت حرکت دادن سر معمولا باعث شدیدتر شدن درد می شود. این سردردها ممکن است با هر نوع آرتروزی بروز کند. رایج ترین آنها آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت است.

عوامل سردرد پشت سر

بیرون زدگی دیسک کمر در ناحیه گردن باعث درد و تنش در گردن می شود. این مسئله منجر به بروز نوعی سردرد به نام سردرد گردنی cervicogenic headache می شود. درد معمولا در پشت سر شروع و حس می شود. به علاوه در پشت چشم ها نیز ممکن است احساس درد کنید. دیگر علائم این عارضه عبارتند از ناراحتی در شانه ها یا قسمت های بالای بازوها. *بیرون زدگی دیسک Herniated disk: فتق یا بیرون زدگی دیسک مشکلی است که دربالشتک لاستیکی (دیسک) بین استخوانهای (مهره ها) ستون فقرات بوجود می آید. سردردهای گردنی ممکن است زمانی که دراز می کشید، تشدید شوند. بعضی افراد به علت شدت درد از خواب بیدار می شوند. زمانی که دراز کشیده اید، ممکن است احساس فشار در قسمت بالای سر خود داشته باشید، شبیه به یک وزنه روی سر.

دلایل سردرد پشت سر

سردردها بیشتر از عوامل مانند: -استرس -خستگی -نخوردن غذا -مشکلات عضلانی در گردن شما -عوارض جانبی دارو، از قبیل استفاده طولانی مدت داروهای ضد درد و مسکن -عفونت های سینوس و آلرژی نیز می تواند باعث سردرد شود. سردرد ناشی از عفونتهای سینوسی، نتیجه التهاب است که منجر به فشار و درد پشت گونه ها و پیشانی شما می شود.در حال حاضر استفاده بیش از حد از دارو برای درمان سردرد واقعا می تواند باعث سردرد شود. این شایع ترین اختلال سردرد ثانویه است و تا 5 درصد جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو، بوی بد دهان را بدتر می کند.

سردرد پشت سر و گردن

وضعیت بد بدن هم می تواند منجر به بروز درد پشت سر و گردن شود. وضعیت بد بدن باعث ایجاد تنش در پشت، شانه ها و گردن می شود. این تنش می تواند منجر به سردرد شود. در این شرایط ممکن است درد مبهم و تپش دار در پایه جمجه خود حس کنید.

درمان سردرد پشت سر

درد پشت سر ناشی از وضعیت بد بدن بلافاصله با مصرف استامینوفن برطرف می شوند. در طولانی مدت با بهبود وضعیت بدن خود می توانید این سردردها را به طور کامل درمان کرده از بروز آنها پیشگیری کنید. برای بهبود وضعیت بدن یک صندلی مناسب برای محل کار خود انتخاب کنید و در هنگام نشستن روی صندلی هر دو پایتان روی زمین قرار بگیرد.

سردرد پشت سر

سردردهای تنشی معمولا با ضد دردهای بدون نسخه درمان می شوند. پزشک ممکن است برای سردردهای تنشی شدیدتر و مزمن دارو تجویز کند. به علاوه داروهای پیشگیری کننده مانند داروهای ضد افسردگی یا شل کننده های عضلانی برای کاهش سردردهای آینده تجویز می شوند.

علت سردرد پشت سر سمت چپ

میگرن در هر قسمتی از سر ممکن است بروز کند، اما اکثر مردم این درد را در قسمت چپ سر یا پشت سر خود احساس می کنند. میگرن ممکن است منجر به بروز موارد زیر شود: • درد شدید ضربان دار • تهوع • استفراغ • اشک آلود شدن چشم ها • حساسیت به نور و صدا میگرن ممکن است در سمت چپ سر شروع شود و سپس به اطراف شقیقه ها و بعد به پشت سر کشیده شود.برای میگرن پزشک هم داروی پیشگیری کننده، مانند مسدود کننده های بتا و هم داروی ضد درد تجویز می کند. برخی داروهای بدون نسخه، مانند *Excedrin Migraine به طور خاص برای میگرن تهیه شده اند. به علاوه پزشک کمک می کند تا عوامل تشدید کننده میگرن را شناسایی کرده و از محرک ها پرهیز کنید. * Excedrin Migraine:این دارو ترکیب استامینوفن، آسپیرین و کافئین است که اختصاصا برای درمان دردهای میگرن تجویز می شوند.

سردرد پشت سر در بارداری

سردرد بارداری ممکن است در تمام سر، قسمت پیشانی یا پشت سر مادر بروز کند و با علایم فشاری، ضربانی یا در موارد شدید همراه تهوع و استفراغ باشد.سردرد از مشکلات شایع مادران باردار است که شدت آن از خفیف تا شدید متغیر است. سردرد بارداری در سه ماهه اول حاملگی شیوع بیشتری دارد. سردرد بارداری ممکن است در تمام سر، قسمت پیشانی و یا پشت سر مادر بروز کند و با علایم فشاری، ضربانی و یا در موارد شدید همراه با تهوع و استفراغ باشد. در بعضی خانم‌ها این سردردها معمولا صبحگاهی‌اند و در برخی دیگر بعدازظهر‌ها شروع می‌شوند.

سردرد پشت سر نشانه چیست

تقریبا علت همه سردردها از جمله میگرن یک عامل است. یک جریان الکتریکی در قسمت پشت مغز به طور اشتباه تولید می شود و دردهای ناحیه سر را به وجود می آورد. تقریبا در میان مردم سراسر جهان این باور اشتباه وجود دارد که سردرد یکی از نشانه های ابتلا به تومور مغزی است، در حالی که این موضوع به هیچ وجه درست نیست. تحقیقات نشان می دهد فقط یک درصد افرادی که به دلیل سردرد به مراکز پزشکی مراجعه می کنند، دچار یک مشکل جدی و خطرناک هستند. با اینکه بسیاری از سردردها چندان مهم نیستند، اما در بعضی از موارد شما حتما باید به پزشک مراجعه کنید. علت درد درناحیه پشت سر و سمت چپ سر

سردرد پشت سر و حالت تهوع

تهوع و استفراغ از دیگر علایم همراه با سردرد و از نشانه های تومورها مغزی کودکان است که دومین شکایت مهم آنها از بین دردهاست.سردرد ها علل مختلفی دارند، مثلا درمیگرن تاثیرمیانجی های شیمیایی مانند سروتونین، پرومتا گلاندین ها و تیرامین عامل سردرد است و درمنژیت های چرکی به علت واکنش های التهابی و سموم میکروبی و در واسکولیت ها به علت التهاب دیواره سرخرگ ها و تحریک گیرنده های آنها سردرد بروز می کند.میگرن ازسردردهایی است که از دوران کودکی آغاز می شود ولی اوج پیدایش نشانه های آن بین 20 تا 35 سالگی است، ولی آرتروز گیجگاهی سردردی است که تقریبا همیشه پس از 45 سالگی بروزمی کند و با افزایش میزان رسوب خون خود را نشان می دهد و پیدایش سردردهایی که به آنها سر درد ناشی از تومور های مغزی است، معمولا هنگام میانسالی بروز می کند ولی بیشتر سردرد هایی که به آنها سردرد مزمن روزانه گفته می شود مربوط به 25 تا 35 سالگی است.

سردرد پشت سر در کودکان

سردرد در کودکان و نوجوانان بسیار رایج است. سردرد می‌تواند از نوع اولیه باشد، به این معنی که خود یک مشکل است یا آن‌ها می‌توانند ثانویه یا علامت‌دار باشند، به این معنی که آن‌ها تنها نشانه‌ای از مشکل پزشکی اصلی یا آسیب به عضلات سر و گردن هستند. کودکان و نوجوانی که سردردهایی را تجربه می‌کنند که پیشرفت می‌کنند بدین معنی که در طول زمان شدیدتر می‌شوند یا مکرر هستند و نیاز به آزمایش عصبی دارند ممکن است به دلیل مشکلات پزشکی جدی باشند. کودکان و نوجوانانی که این توصیفات برایشان صدق می‌کند باید در اسرع وقت پزشک خود را ببینند.رژیم غذایی سالم که حاوی سبزی‌ها،میوه‌ها و گیاهان است می‌تواند اولین قدم برای جلوگیری از سردرد باشد. شیوه زندگی منظم، که در آن کودک هرروز در زمان معین غذا می‌خورد و می‌خوابد نیز می‌تواند از شروع سردرد تنشی جلوگیری کند.

سردرد پشت سر و پیشانی

سردرد پیشانی دردی است که در جلوی جمجمه، قسمت جمجمه ای که مغز در آن قرار دارد تجربه می شود. این به طور چشمگیری با پیشانی، ناحیه سر که در بالای ابروها و زیر خط مو قرار دارد همبستگی دارد. با این حال، از لحاظ مرز دوم (یعنی خط مو) این می تواند بسته به اینکه آیا یک فرد دارای خط ریزش موی بالا یا پایین یا طاس است متفاوت باشد. اصطلاح “فرونتال” درد ناشی از استخوان پیشانی جمجمه است. گاهی اوقات این ممکن است شدید ترین منطقه درد باشد اما سردرد به این منطقه خاص محدود نمی شود. ممکن است مقداری از درد در سر و یا در قسمت های دیگر، به عنوان مثال شقیقه، همراه با درد در جلوی سر باشد. ماهیت درد و شدت می تواند در سردرد پیشانی متفاوت باشد و اغلب علایم همراه با ناراحتی چشم نیز وجود دارد.

علت سردرد پشت سر سمت راست

سردرد می تواند موجب درد خفیف یا شدید در ناحیه های مختلف، از جمله سمت راست پوست سر ، جمجمه گردن، دندان ها یا چشم ها شود. در حالی که سردرد می تواند ناراحت کننده باشد، بعید است که علت آنها “درد مغزی” باشد. مغز و جمجمه انتهای عصبی ندارند، به طوری که آنها به طور مستقیم باعث درد نمی شوند. در عوض، طیف وسیعی از عوامل از عدم خواب کافی تا کافئین می تواند باعث سردرد شود. سردرد ها انواع مختلفی دارند که به دلایل متعددی ایجاد می شوند که از انواع آن ها می توان به میگرن، سردرد تنشی، سردرد خوشه ای، سردرد سینوسی، سردرد پشت گوش، سردرد یک طرفه مانند سردرد سمت چپ سر و سردرد سمت راست سر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : سردرد میگرنی چیست ♥ سردرد پیشانی در کودکان ♥ سردرد عصبی مزمن ♥ سردرد خوشه ای چیست

علت سوزش کف دست و پا در بارداری


  • علی صفری

درد دست چپ و کتف و گردن

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۰۷ ق.ظ

درد دست چپ و کتف و گردن

درد کتف چپ ,درد کتف چپ در بارداری,درد کتف چپ قلب,درد کتف چپ و قلب,درد کتف چپ و زیر بغل,درد کتف چپ و معده,درد کتف چپ هنگام تنفس,درد کتف چپ و بازو,درد کتف چپ عصبی,درد کتف چپ پشت,درد کتف,درد کتف راست,درد کتف و شانه,درد کتف سمت راست

درد کتف

توضیحاتی در مورد درد کتف

شانه را دو گروه شامل عضلات چرخاننده شانه و عضله دوسر بازوئی احاطه کرده اند که در حالت کشیدگی فشار بیش از حد یا حرکت ناگهانی در وضعیتی که فرد آمادگی جسمانی برای آن حرکت را ندارد می تواند در محل اتصال خود به استخوان (تاندون) دچار التهاب شوند و برای بیمار شانه درد های آزار دهنده ای ایجاد کند که خصوصا در شب تشدید می شوند و با فعالیت فرد کمی احساس بهبود می کند. هرچند دربعضی ازحرکات مانند پوشیدن لباس (کت) دچاردردخواهد شد. بورس ها هم کیسه های کوچکی هستند که جهت کاهش اصطکاک در بدن تعبیه شده اند و اغلب ثانویه به تاندونیتها و عدم درمان مناسب آن این کیسه ها هم تورم می یابند و اگر این تورم ادامه یابد و فرد به آن توجه نکند کم کم حالت رسوب کلسیم در آنها (کلسیف کاسیون) ایجاد می شود که می تواند عوارض جدی تر و طولانی تری برای بیمار ایجاد کند.

علت درد کتف راست

د رشرایطی که علت درد شانه به خوبی تشخیص داده شود به راحتی می توان آن را درمان کرد. علت شانه درد با پارگی تاندون و با منشا گردنی درمان های متفاوتی می خواد و لذا تشخیص اولیه بسیار مهم است. درد مفصل شانه به دلیل تاندونیت عضلات شانه یا بورسیت شانه درد به دلیل پارگی نسبی یا کامل عضلات چرخاننده شانه شانه درد به دلیل دردهای ارجاعی خصوصا از ناحیه گردن شانه درد به دلیل آرتروز مفصل آکرومیوکلاویکولار درد به دلیل پارگی لیگامانها یا نیمه دررفتگی آنها درد شانه به دلیل سندرم گیرافتادگی شانه

درمان درد کتف

اگر درد به پشت و یا بغل گردن برسد و بخصوص به بازو و دست هم تیر بکشد، شبیه دردهای گردن می شود و لازم است پزشک معالج، هم دردهای گردنی و هم این بیماری را مد نظر داشته باشد تا دچار اشتباه تشخیصی نگردد. در دردهای گردنی معمولاً حرکات گردن دردناک است و درد آن بصورت تیز و تیر کشنده به بازو و بویژه دست و انگشتان دست منتشر می شود و ممکن است شبیه حالت برق گرفتگی احساس شود؛ در حالیکه در سندرم درد میوفاسیال، حداکثر درد، روی نقطه حساس اطراف کتف وجود دارد و از آنجا به بازو و دست میرسد ولی حالت تیز ندارد و بصورت مبهم و گنگ منتشر می شود، و حرکات گردن هم واضحاً دردناک نیست. اشتباه بین این دو بیماری بسیار شایع است و حتی بندرت دیده شده است که بیمارانی مبتلا به سندرم درد میوفاسیال بوده اند و به اشتباه بعنوان بیماری دیسک گردن تحت عمل جراحی نیز قرار گرفته اند. برای جلوگیری از این اشتباه، مهمترین وسیله، گرفتن شرح حال کامل و معاینه دقیق بیمار است. اگر پزشک فقط به عکس و ام آر آی (MRI) اکتفا کند، احتمال اشتباه بسیار زیاد است، چرا که حتی در افراد نرمال جامعه هم که اصلاً درد و بیماری گردن ندارند، بویژه در سنین میانسالی و یا بالاتر، اگر عکس و ام آر آی گرفته شود احتمال دیدن بیماری دیسک گردن وجود دارد. به عبارت دیگر اگر فرد کاملاً سالمی بویژه در سنین متوسط و یا بالا را تحت عکسبرداری و ام آر آی قرار دهیم، ممکن است که آرتروز گردن و یا بیرون زدگی دیسک گردن را به درجاتی ببینیم. پس مهمترین راه افتراق سندرم درد میوفاسیال از بیماریهای گرن همان شرح حال و معاینه دقیق است.

علت درد کتف چپ

درد شانه چپ ممکن است بیمار را به پزشک قلب بکشاند ولی درد شانه ای که همراه با گردن درد می باشد معمولا منشا قلبی ندارد . درد شانه راست هم به اندازه درد شانه چپ مهم می باشد. معمولا علائم درد شانه همراه با التهاب می باشند و لذا در هنگام استراحت خصوصا در شب و هنگام خواب که بیمار بی حرکت می باشد درد تشدید می شود که درمواردشدید بیمارحتی نمی تواند روی شانه خود بخوابد یا حتی ممکن است از درد بیدار شود.

درمان گیاهی درد کتف

باند برای کاهش تورم در محلی است که به شدت درد می کند و برای آن است که شما احساس راحتی بیشتری داشته باشید . می توانید باند را با استفاده از پارچه خودتان درست کنید یا از باند های آماده موجود در بازار استفاده کنید ، این باند را به مدت چند روز به طوری که کل منتطقه را پوشش دهد بپیچید . توجه : از بستند بسیار محکم باند اکیدا خودداری کنید زیرا سبب ضعیف شدن گردش خون می شود و شرایط شما را نیز بدتر می کند .ماساژ یکی دیگر از راه های خوب برای درمان درد شانه است زیرا ماساژ ملایم به عضلات شانه شما کمک می کند تا استرس و تنش از بین برود علاوه بر این به بهبود گردش خون ، تورم و سفتی نیز کمک می کند . ماساژ را کسی انجاد دهد که بخوبی این کار را انجام میدهد ، همچنین شما می توانید از روغن زیتون ، نارگیل ، کنجد و یا روغن خردل استفاده کنید . کمی روغن روی شانه خود بمالید سپس به آرامی عضلات شانه را فشار داده و فشار برای از بین بردن درد و به جریان افتادن خون است به مدت 10 دقیقه خوب ماساژ دهید و سپس یک حوله گرم در منطقه آسیب دیده برای نتیجه بهتر قرار دهید ماساژ درمانی چند بار در روز تا زمانی که درد کاهش یابد انجام دهید

علت درد کتف و دست چپ

درد دست چپ می تواند به علل بسیاری اتفاق بیفتد. از جمله عوارض آرتریت و سایر بیماری های مزمن. گاهی نیز درد دست چپ به دلیل مشکلات قلبی بروز می کند. علل درد دست چپ عبارت هستند از : • آنژین • آسیب مخاط مغز • شکستگی بازو • شکستگی مچ دست • بورسیت • سندرم تونل کارپ • انسداد دیسک گردنی • تنوسینوویت • آرنج جابجا شده • فتق هیاتال • عصب تحت فشار • آرتریت روماتوئید • آسیب رتاتور کاف • پیج خوردن و کشیدگی • آرنج تنیس بازان • تاندونیت • سندرم خروجی توراکس

درد کتف چپ

آن چه که مفصل شانه خوانده می شود در واقع ترکیبی از چند ماهیچه ، تاندون و مفصل است که امکان حرکت بازو در دامنه حرکتی بسیار وسیعی را فراهم می کند . وجود دامنه حرکتی وسیع در این مفصل میتواند ریسک ابتلا به مشکلاتی مانند دررفتگی مکرر ، بی ثباتی و گرفتگی شانه و گیر افتادگی بافت های نرم یا ذرات استخوانی در مفصل و در نتیجه درد را افزایش دهد. جراح شانه ممکن است احساس درد مداوم را کاهش داده ، شخص تنها هنگامی که شانه خود را حرکت می دهد احساس درد کند . تقریبا سخت ترین بیماری گردن دیسک گردن می باشد. ماده غضروفی بین مهره های گردنی جلو می اید و موجب فشار روی اعصاب گردنی می شود و همچنین یک واکنش التهابی بسیار شدید را ایجاد می کند.اغلب درد یا بی حسی یا گزگز مورمور به دست ها تیر می کشد . خصوصا وقتی این درد به دست چپ تیر میکشد عده ای ان را با درد قلبی اشتباه می گیرند و به دنبال درمان ان می روند. درد گاهی فقط در دست ها احساس می شود بدون انکه فرد دردی را در گردن خود به یاد اورد. درمان دیسک گردن بسیار سخت می باشد و اغلب همکاری زیاد بیمار ار میطلبد.

درد کتف راست

بر خلاف سایر مفاصل شانه کمتر دچار آرتروز می شود ولی پارگی تاندونها ضربه هم می تواند موجب تسهیل ایجاد آرتروز شانه می شود. یک متخصص شانه در تهران در تجربه طولانی خود روی بیماران معتقد است کنترل درد آرتروز شانه وتوان بخشی آن بسیارساده تر از سایر مفاصل می باشد .جواب به درمان شانه درد به دلیل آرتروز شانه معمولا خوب می باشد . مهمترین قسمتی که درد ممکن است از آن به شانه ارجاع کند گردن می باشد. هم آرتروز و خصوصا دیسک گردن در ناحیه 36 – 35 می تواند دردهای شدید شانه ایجاد کند (که البته با تکنیکهای نوار عصب و عضله قابل تشخیص است). جالب است که خصوصا در موارد مزمن و عودکننده ممکن است فرد درد در گردن خود نداشته باشد و یک معاینه دقیق متخصص می تواند به این تشخیص کمک کند. درد ارجاعی شانه همچنین ممکن است از ناحیه آرنج و حتی مچ دست (مانند سندرم تونل کارپ) باشد و در بعضی از موارد رفلاکس معده به مری یا بیماری قلبی هم ممکن است موجب ایجاد درد شانه شود.  

درد کتف و شانه

یکی از شایعترین محلهای اولیه این درد، پشت کتف است. در این حالت یک نقطه درناک و حساس در پشت کتف (معمولاً در بالای زاویه داخلی کتف) قرار دارد؛ یعنی جایی که به پایین ستون فقرات گردنی نزدیک است. از سایر نقاط شایع این درد در پشت کتف، می توان به کناره داخلی کتف یعنی بین کتف و ستون فقرات سینه ای اشاره کرد. اوایل، درد در همین محل رخ می دهد و بعداً با پیشرفت بیماری، درد به پشت و یا بغل گردن، پشت قفسه سینه، جلوی قفسه سینه در همان سمت، و از همه مهمتر به شانه، بازو و حتی به انگشتان دست هم میرسد. گاهی همزمان با این این درد بیمار احساس ضعف در عضلات اطراف شانه و بازو نیز دارد. درد ناشی از این بیماری نیز مثل سایر بیماریهای اسکلتی – عضلانی مانند آرتروز مفاصل، با سرما و استرس و ناراحتی بیشتر شده و با گرما و آرامش کمتر می شود. این دردها معمولاً شبها و با دراز کشیدن و استراحت کردن بدتر می شوند و ممکن است مانع خواب راحت بیمار گردند؛ و یا در طول شب چندین بار او را از خواب بیدار کنند و حتی مانع خواب شوند. ممکن است با فشار دادن، کوبیدن و ضربه زدن روی نقطه دردناک احساس خوشایندی همراه با کاهش درد به بیمار دست دهد. بندرت ممکن است بیمار احساس درد بسیار شدیدی کند و مجبور شود حتی شب به اورژانس مراجعه کند.

درد کتف سمت راست

کمپرس سرد برای درمان درد شانه بسیار مفید است و به کاهش درد و التهاب کمک می کند . مقداری یخ را درون یک پلاستیک قرار دهید و بر روی جایی که درد می کند قرار دهید تا 15 دقیقه یخ را نگه دارید این کار را چند بار در روز تکرار کنید.کمپرس گرم هم مانند یخ می تواند به درمان درد شانه ، التهاب و ترم کمک کند . بهترین زمان برای استفاده از کمپرس گرم 48 ساعت بعد از درد است . یک کیسه یا پلاستیک را با آب گرم پر کنید و به مدت 15 دقیقه بر روی شانه خود قرار دهید این کار را چند بار در روز تکرار کنید همچنین می توانید به مدت 10 دقیقه در حالت ایستاده در حمام باستید تا آب گرم مستقیم بر روی شانه شما برخورد کند ، این کار را دو بار در روز تکرار کنید

درد کتف چپ در بارداری

درد شانه یکی از شایع­ترین شکایت همه زنان در طی دوران بارداری است. در واقع، می­توان ادعا کرد که در حدود 40 درصد از زنان باردار از وجود درد و ناراحتی در این ناحیه از بدن خود رنج می­برند. با این که همه این مادران در اوایل دوران بارداری خود این درد را تجربه می­کنند، اما همه آن­ها نیاز به درمان پزشکی ندارند. با این حال، اگر درد شانه زنان در دوران بارداری با درد طبیعی و شایع فرق داشته باشد، نباید از آن غافل شد. در واقع، مادران باردار باید این نوع درد را به عنوان یکی از ناراحتی­های غیرطبیعی در طی دوران بارداری به حساب آورند، زیرا این امر می­تواند در صورت درمان نشدن، عوارض جبران­ناپذیری را بر روند بارداری مادر به وجود بیاورد. بنابراین، به عنوان یک خانم باردار یادتان باشد که اگر درد شانه­های شما با یکی از عوارض زیر همراه بود، مراجعه به پزشک متخصص زنان و زایمان الزامی است. مشکلات متعددی وجود دارند که در دوران بارداری بر شانه‌ها تأثیر می‌گذارند. برخی از این مشکلات عبارتند از: کشیدگی عضلانی یا رگ به رگ شدن دررفتگی شکستگی شانه شانه یخ‌زده جدا شدن تاندونیت بورسیت آرتریت

درد کتف و دست چپ

علل درد دست درد دست ممکن است به علل مختلفی باشد. از جمله آسیب های مفصل هایی که به اعصاب دست فشار می آورند. علت درد بدست می تواند به صورت ناگهانی شروع شود و یا به مرور زمان شدید تر بشود. در بسیاری از موارد، درد دست چپ ناشی از مشکلات گردن یا ستون فقرات بالایی است. گاهی نیز می تواند نشانه ای از حمله قلبی باشد. آگاهی از علل و ویژگی های درد دست چپ کمک می کند بدانیم بدن به چه چیزی واکنش نشان می دهد و نیاز به چه مراقبتهای پزشکی وجود دارد.

درد کتف در بارداری

علل درد شانه در دوران بارداری عبارتند از: تغییر وضعیت بدنی در زنان باردار همراه با تغییرات مختلف فیزیولوژیکی در بدن می‌تواند باعث ایجاد درد در شانه‌ها شود. رباط‌های زانوها، ران‌ها، کمر، گردن و شانه‌ها به دلیل ترشحات شیمیایی در بدن شل می‌شوند. این کار برای اماده‌سازی بدن برای تولد نوزاد انجام می‌شود اما احتمال کشیدگی و رگ به رگ شدن را در شانه‌های افزایش می‌دهد. افزایش ناگهانی وزن و تغییرات وضعیت بدنی می‌تواند منجر به اعمال فشار مضاعف بر شانه‌ها شود. خواب زیاد به پهلوی چپ گردش خون را برای جفت جنین افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث کشیدگی در یک سمت شده و در نهایت منجر به ایجاد درد شانه شود. یکی دیگر از وضعیت‌های خوب خوابیدن این است که یک بالش در زیر کمر خود قرار داده و به پهلوی راست بخوابید. از آنجا که در دوران بارداری سرعت گوارش کاهش می‌یابد، کیسه صفرا به درستی تخلیه نمی‌شود بنابراین ممکن است سنگ‌های صفرا شکل گرفته و باعث ایجاد درد شدیدی در شکم و شانه راست شوند. عوامل دیگر که ممکن است باعث ایجاد درد در شانه شوند عبارتند از یبوست، زخم معده و مشکلات گاز معده

درد کتف

پارگی تاندون شانه حتی گاهی در اثر فعالیتهای تکراری زیاد با شدت کم و فرکانس بالا می تواند ایجاد شود. عضله فوق خاری بهترین عضله چرخاننده شانه می باشد که به دلیل موقعیت آناتومیک آن و خون رسانی ضعیف در یک نقطه آن مستعد پارگی می باشد. جالب است که بدانید در موارد پارگی نسبی محدودیت وقتی نداریم و بیمار صرفا از درد شانه شاکی است ولی درمان این نوع پارگی هم عمدتا غیر جراحی می باشد. تمامی فوق تخصص های شانه در آمریکا پارگی نسبی شانه را به شیوه غیر جراحی درمان می کنند. خصوصا امروزه استفاده از تکنیک های پرولوتراپی و پی آرپی شانه به عنوان مهمترین شیوه های درمان غیرجراحی پارگی تاندون شانه مطرح می باشند.

بیشتر بخوانید : شانه درد نشانه چیست ♥ درد مچ دست بعد از زایمان ♥ لرزش دست و پای نوزاد

درمان سوزش کف پا به روش طب سنتی


  • علی صفری