درمان سرفه مزمن با طب سنتی

درمان سرفه مزمن با طب سنتی ،درمان سرفه های مزمن با طب سنتی ، درمان سرفه با طب سنتی ، درمان سرفه با طب سنتی ، دمران خانگی سرفه مزمن ، درمان سرفه مزمن

درمان سرفه مزمن با طب سنتی ، درمان سرفه های مزمن با طب سنتی ، درمان سرفه با طب سنتی ، درمان سرفه با طب سنتی

سرفه مزمن و طولانی

خیلی از ما سرفه‌های شدید و مزمن را مخصوصا در فصل زمستان تجربه کرده‌ایم. اگرچه سرفه به خودی خود یک بیماری نیست اما علامتی است که می‌تواند علل مختلفی داشته باشد؛ از سرماخوردگی و مشکلات ریوی گرفته تا آلودگی و خشکی هوا.سرفه مزمن می‌تواند علل مختلفی داشته باشد؛ از جمله علل سرفه مزمن می‌توان به حساسیت و آلرژی، سینوزیت و ترشحات پشت حلق، آلودگی هوا، گرد و غبار، برگشت اسید معده یا ترش کردن، سیگار کشیدن، حیوانات خانگی، عفونت ریه، التهاب حلق، سل و بدخیمی اشاره کرد.گاهی سرفه علامت یک بیماری است، بنابراین در برخورد با سرفه‌های مزمن و طولانی حتما بایدبه پزشک مراجعه کرد و علت آن را پیدا و درمان کرد. پس از آن که علت سرفه مزمن مشخص شد، می‌توان از روش‌های ساده و بی‌عارضه‌ای در کاهش یا درمان آن استفاده کرد. در این مطلب از سایت جسارت به روش های سریع و مفید برای درمان سرفه مزمن با طب سنتی و گیاهان دارویی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علت سرفه مزمن چیست

– سرفه به تمیز نگه داشتن گلو از خلط و دیگر مواد محرک کمک می‌کند. با این حال، سرفه مداوم می‌تواند علامتی از وجود یک شرایط جسمانی خاص در بدن باشد. یک دوره کوتاه مدت سرفه که دو تا سه هفته طول بکشد و شروع سریع و کم شدن تدریجی دارد، می‌تواند نشانه‌ای از یک سرماخوردگی، آنفولانزا و یا عفونت سینوس باشد. حملات سرفه که سه هفته یا بیشتر طول بکشد، ممکن است نشانه‌ای از آلرژی یا یک بیماری زمینه‌ای دیگر باشد.اگر شما بلافاصله بعد از قرار گرفتن در یک محیط و یا فصل خاص سرفه داشتید احتمالا سرفه شما ناشی از آلرژی است. در آلرژی مواد حساسیت‌زا باعث تحریک سیستم ایمنی بدن شده و در واکنش با آن مواد شیمیایی به نام هیستامین آزاد می‌نماید و در نتیجه سرفه ایجاد می‌شود.برخی علل دیگر سرفه عبارتند از: عفونت، رفلاکس معده‌، آلودگی هوا، سینوزیت، جسم خارجی، علل روانی.

درمان سرفه مزمن با طب سنتی

علیرضا صالحی در مورد درمان سرفه با استفاده از گیاهان سنتی گفت: از خوردن مایعات سرد به خصوص پس از خواب باید خودداری کرد و بهتر است مصرف غذاهای سرخ شده و با ترکیبات اسیدی مثل ترشی در زمانی که فرد دچار سرفه است خودداری شود.وی مصرف غذاهای ملین مثل حریره، آش کدو و میوه های پخته شده برای تسکین سرفه موثر دانست و افزود: همچنین مصرف آش سبزی و سوپ سبزیجات حاوی گشنیز، جعفری و اسفناج مفید است.صالحی تصریح کرد: مصرف آبلیموی شیرین، آب انار شیرین، زردآلو، برگ هلو و انجیرخشک به هنگام سرفه منعی ندارد.وی تصریح کرد: همچنین مصرف برخی گیاهان در درمان سرفه توصیه شده است. گل ختمی که گیاهی با طبع سرد است اثرات ضدالتهابی و ضدسرفه قوی دارد و مصرف جوشانده گل ختمی نیز به دلیل داشتن ترکیبات نرم‌کننده می‌تواند برای درمان سرفه‌های خشک و مزمن مفید باشد.صالحی ادامه داد: همچنین جوشانده آویشن نیز در درمان سرفه بسیار مفید است. البته این جوشانده را می‌توان با عسل و لیمو نیز مصرف کرد چون آویشن برای درمان سرماخوردگی و سرفه‌های شدید موثر است.وی همچنین جوشانده زنجبیل، پیازچه و عسل را برای کاهش یا درمان سرفه های شدید موثر دانست و گفت: دم‌کرده عناب و زنجبیل نیز در کاهش سرفه بسیار موثر است و می‌توان حریره بادام را نیز به عنوان نرم‌کننده سینه و کاهش سرفه مصرف کرد.این متخصص طب سنتی افزود: یکی از دلایل  سرفه، خشکی هوا است به همین دلیل توصیه می شود از بخور استفاده شود تا هوا مرطوب شده و مشکلات تنفسی کمتر شود.

درمان سرفه با طب سنتی

گل ختمی گیاهی با طبع سرد است که اثرات ضدالتهابی و ضدسرفه قوی دارد. نوشیدن جوشانده گل ختمی به دلیل داشتن ترکیبات موسیلاژی و نرم‌کننده می‌تواند برای درمان سرفه‌های خشک و مزمن مفید باشد. این گیاه همچنین دارای اثرات خلط‌آور خوبی است.دم‌کرده یا جوشانده آویشن نیز از ترکیبات گیاهی بسیار موثر در درمان سرفه است. حتما از ترکیب عسل و لیمو نیز شنیده‌اید. می‌توانید برای درمان سرماخوردگی و سرفه‌های شدید آن را امتحان کنید.

درمان سرفه مزمن با طب سنتی و نعناع

حتما برای رفع گلودرد تا به حال عرق نعناع استفاده کرده اید. برگ نعناع یک ضد انعقاد بسیار قوی است که به پایین بردن خلط و مخلط گلو یاری می رساند. استفاده از دمنوش های نعناع می تواند در کاهش سرفه کمک کننده باشند. بخور گرفتن نعناع هم پیشنهاد می شود. می توانید چند قطره عرق نعناع را در 150 سی سی آب داغ بریزید. بعد از آن حوله را روی سر گذاشته و از بخار آب تنفس کنید.

درمان سرفه مزمن با عسل ، لیمو ، زنجبیل

این شربت طبیعی برای تسکین سرفه، احتقان و ترشحات بینی مفید است. خواص آنتی بیوتیکی آن با ویروس های بیماری زا در سیستم تنفسی مقابله می کند و از طرفی سیستم ایمنی را تقویت و سرفه را بهبود می دهد. 1 فنجان عسل را در ظرفی شیشه ای بریزید و دو عدد لیمو و چند حلقه زنجبیل تازه را به آن اضافه کنید. بگذارید 24 ساعت بماند. سپس دو تا سه بار در روز یک قاشق میل نمایید. می توانید هنگام مصرف آن را در یک فنجان آب گرم نیز رقیق کنید.

درمان سرفه مزمن در طب سنتی با بخار اکالیپتوس

بخور گیاهان جز بهترین روش های طبیعی برای تسکین علائم بیماری های تنفسی مانند سرفه خشک و پرخونی بینی است. در مورد سرفه خشک اکالیپتوس و لیمو توصیه می شود که خواص ضد باکتریایی دارند وسلامت سیستم تنفس را بهبود می بخشند.یک لیتر آب را همراه با مقداری برگ های اکالیپتوس و آب یک لیمو بجوشانید. پس از جوش آمدن حرارت را کم کنید و در حالی که سر را می پوشانید بخار آن را استنشاق نمایید. مراقب باشید خیلی صورت را نزدیک نیاورید چون ممکن است پوست بسوزد.

درمان گیاهی سرفه مزمن

اگر سرفه هایتان ناشی از عفونت تنفسی است از سیر استفاده کند. بعنوان مثال یک حبه سیر را در دهان قرار داده و آن را خرد کنید . حتی از پیاز هم می توانید بعنوان جایگزین سیر؛ برای کسانی که نمی توانند بوی سیر را تحمل کنند، استفاده کنید. بدین منظور کافی است که یک پیاز قرمز را فشار دهید و 1 قاشق چای خوری آب آن را بنوشید.

درمان سرفه مزمن با شیر و عسل

شیر در کنار کمی عسل داروی آنتی بیوتیک طبیعی است که با سرفه و دیگر علائم مرتبط با بیماری های ریوی مقابله می کند.نصف لیوان شیر را گرم کرده و با دو قاشق عسل مخلوط کنید. این دارو را سه بار در روز میل کنید تا سرفه بهبود یابد.در صورت ابتلا به سرفه یکی از این روش ها را انتخاب کنید و چند روز ادامه دهید. مصرف همزمان چند مورد اصلا توصیه نمی شود و برای سلامتی مضر است. همچنین اگر بعد از چند هفته مشکل بهبود نیافت یا علائم بیماری تشدید شد حتما لازم است به پزشک مراجعه گردد.

درمان سرفه مزمن با طب سنتی و آناناس

مصرف آناناس برای درمان سرفه کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. با توجه به بررسی‌های تحقیقاتی بر ارزش دارویی آناناس، شواهد نشان می‌دهد که ماده‌ای به نام بروملین در آن وجود دارد که یک آنزیم موجود در میوه‌های گرمسیری است. بروملین موجود در آناناس می‌تواند به سرکوب سرفه و نرم کردن خلط در گلو کمک کند.مکمل‌های بروملین نباید توسط کودکان و یا بزرگسالانی که رقیق کننده‌های خون مصرف می‌کنند استفاده شود همچنین، مراقب باشید استفاده از این مکمل روی آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند آموکسی‌سیلین اثر کرده و جذب آنتی‌بیوتیک را افزایش می‌دهد لذا قبل از مصرف مکمل‌های جدید و نا‌آشنا با پزشک خود صحبت کنید.

مطالب مرتبط :

روش های خانگی برای درمان سرفه مزمن کودکان در طب سنتی

موثرترین روش درمان سرفه مزمن خشک در منزل و با طب سنتی

بهترین روش درمان سرفه مزمن خلط دار با طب سنتی

علت و درمان سرفه‌ مزمن خلط دار و خشک در کودکان چیست

روش های درمان سریع سرفه خشک در طب سنتی با گیاهان